فاکسکان امیدوار است کارگران خود را با پرداخت پاداش نقدی سر کار نگه دارد - تکفارس 
فاکسکان امیدوار است کارگران خود را با پرداخت پاداش نقدی سر کار نگه دارد - تکفارس 
فاکسکان امیدوار است کارگران خود را با پرداخت پاداش نقدی سر کار نگه دارد - تکفارس 

فاکسکان امیدوار است کارگران خود را با پرداخت پاداش نقدی سر کار نگه دارد

افشین نوری
۸ دی ۱۴۰۱ - 14:50
فاکسکان

فاکسکان به عنوان بزرگترین مونتاژکننده گوشی‌های آیفون در چین به خاطر شیوع کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است و کارکنان این شرکت تمایلی به کار کردن در این شرکت ندارند. حالا فاکسکان به کارگران خود مبلغی برابر ۷۱۸ دلار به عنوان پاداش پیشنهاد داده است تا آن‌ها را سر کار نگه دارد. 

کارخانع فاکسکان در استان Zhengzhou چین از نظر استراتژیک اهمیت زیادی برای اپل دارد و اگر این کارخانه نتواند تولیدات خود را به موقع برساند شرایط بدی را برای اپل به وجود خواهد آورد. پاداشی که فاکسکان به به کارگران خود پیشنهاد داده است برای باره زمانی اول ژانویه تا بیستم مارس ۲۰۲۳ است. این شرکت همچنین برای کارگرانی که ۲۳ روز در ماه ژانویه کار کنند ۸۶۲ دلار پاداش خواهد داد. 

فاکسکان در ماه‌های اخیر با شورش کارگران خود مواجه شده است و ظاهرا نیروهای این شرکت از وضعیت غذا و بهداشت در کارخانه‌ها به خاطر شیوع مجدد کرونا راضی نیستند. آن‌ها همچین نسبت به حقوق پایین خود معترض هستند. 

رسانه‌‌های چینی گزارش داده‌اند که تاکنون۲۰ هزار این شرکت را ترک کرده‌اند و حدود ۱۰۰ هزار نفر برای این شرکت لازم است و حتی از بازنشسته‌گان نظانی نیز درخواست شده است که برای کار در فاکسکان اقدام کنند. 

شرایط بغرنج فاکسکان باعث شده تا اپل به فکر انتقال کارخانه‌های مونتاژ آیفون خود به خارج از چین بیفتد. این شرکت احتمالا در سال‌های آینده کارخانه‌هایی را در هند و ویتنام احداث خواهد خواهد کرد. 

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید