کارگران کارخانه مونتاژ آیفون در شرکت فاکسکان دست به شورش زدند - تکفارس 
کارگران کارخانه مونتاژ آیفون در شرکت فاکسکان دست به شورش زدند - تکفارس 

کارگران کارخانه مونتاژ آیفون در شرکت فاکسکان دست به شورش زدند

افشین نوری
۳ آذر ۱۴۰۱ - 08:26
کارگران کارخانه مونتاژ آیفون در شرکت فاکسکان دست به شورش زدند - تکفارس 

گزارش‌ها حاکی از آن است که کارگران کارخانه مونتاژ آیفون شرکت فاکسکان دست به شورش زده‌اند و با پلیس درگیر شده و دوربین‌ها را شکسته‌اند. 

ظاهرا کارگران فاکسکان نسبت وضعیت فعلی این شرکت معترض هستند و از حقوق دریافتی خود راضی نیستند‌. فاکسکان قراراست ۱۰۰ هزار نفر دیگر را استخدام کند و دولت وین گفته است که این استخدام‌ها باید از بین نیروهای نظامی سابق این کشور صورت بگیرد. 

این شرایط باعث شده تا کارگران فعلی فاکسکان نسبت به شرایط این شرکت راضی نباشند و دست به اعتراض و شورش بزنند بطوریکه رویترز گزارش داده است که چین مجبور شده ویدیوهای مربوط به این اعتراضات را از روی شبکه اجتماعی چینی Kuaishou پاک کند. 

شیوع کرونا نیز باعث شده تا وعده‌ها غذایی به کارگران فاکسکان داده نشود و به نظر می‌رسد این شرکت از نظر بهداشتی نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد. حتی بسیار از کارگران به خاطر محدودیت‌های کرونایی نمی‌توانند شرکت را ترک کنند. البته فاکسکان این شایعات را رده است و گفته است که با کارکنان خود و همچنین دولت چین در ارتباط است تا از بروز شرایط پیچیده جلوگیری کند. 

لازم به گفتن است که کارگران فاکسکان قبلا نیز اعتراضاتی نسبت به وضعیت این شرکت داشته‌اند و باید ببینیم که شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: Applinider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید