بحران در فاکسکان؛ ۲۰ هزار نفر از کارمندان این شرکت استعفا دادند - تکفارس 
بحران در فاکسکان؛ ۲۰ هزار نفر از کارمندان این شرکت استعفا دادند - تکفارس 

بحران در فاکسکان؛ ۲۰ هزار نفر از کارمندان این شرکت استعفا دادند

افشین نوری
۵ آذر ۱۴۰۱ - 11:25
فاکسکان

فاکسکان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان آیفون‌های اپل، این‌روزها با شورش کارگران خود مواجه شده است و به نظر می‌‌رسد که شرایط در این شرکت اصلا خوب نست و خیلی از نیروهای این شرکت قصد ترک آن را دارند‌. 

عوامل مختلفی باعث اعتراض کارگران در فاکسکان شده است که یکی از آن‌ها محدودیت‌های کرونایی و یکی دیگر حقوق بسیار پایین کارکران است که کار کردن را برای آن‌ها بسیار سخت کرده است. بسیاری از کارگران فاکسکان فکر می‌کنند که اکر این شرکت ذا ترک کنند می‌تواند شغل بهتری با درآمد بالاتر پیدا کنند و مجبور نخواهند بود شرایط نامناسب این شرکت را تحمل کنند. 

فاکسکان در حال حاضر ۲۰۰ هزار کارگر دارد که به صورت چند شیفتی کار می‌کنند و حالا به نظر می‌رسد ۲۰ هزار نفر از آن‌ها می‌خواهند این شرکت را ترک کنند. ابن موضوع مسلما تاثیر منفی روی تولید گوشی‌های آیفون خواهد گذاشت و هم‌اکنون زمان انتطار برای دریافت گوشی‌های آیفون‌۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس بسیار افزایش یافته است و مشتریان از این موضوع بسیار ناراضی هستند. 

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که مشکل ایجاد شده در فاکسکان باعث خواهد شد تا در ماه دسامبر حدود ۱۰ میلیون گوشی آیفون کمتری تولید شود و بنابرابن اپل نخواهد توانست به اهداف فروش خود برسد و ممکن است با ضرر هنگفتی روبه‌رو شود. 

در هر حال، شرایط در شرکت فاکسکان بسبار بحرانی است و وجهه این شرکت در روزهای اخیر بسیار افت کرده است و باید منتظر بمانیم و بببنیم که مدیران این شرکت چه تدبیری برای این مشکل می‌اندیشند.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.