کاهش شدید تولید گوشی های آیفون ۱۴ پرو به خاطر شورش کارگران در فاکسکان - تکفارس 
کاهش شدید تولید گوشی های آیفون ۱۴ پرو به خاطر شورش کارگران در فاکسکان - تکفارس 
کاهش شدید تولید گوشی های آیفون ۱۴ پرو به خاطر شورش کارگران در فاکسکان - تکفارس 

کاهش شدید تولید گوشی های آیفون ۱۴ پرو به خاطر شورش کارگران در فاکسکان

افشین نوری
۷ آذر ۱۴۰۱ - 15:42
فاکسکان

خبرها حاکی از آن است که اوضاع در کارخانه‌‌های مونتاژ مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در فاکسکان چین چندان خوب نیست و کارگران دست از کار کشیده‌اند و همین موضوع باعث نگرانی اپل شده است. 

شرکت فاکسکان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آیفون اپل است و حدود ۲۰۰ هزار نفر کارگر دارد.محدودیت‌های کرونایی باعث شده تا ۲۰ هزار نفر از کارگران این شرکت در قرنطینه باشند و شرایط بهداشتی و غذایی خوبی برای آن‌ها وجود نداشته باشد. همین موضوع باعث شورش آن‌ها شده است و به نظر می‌رسد حقوق پایین این کارگران نیز بر شدت اعتراضات افزوده است. 

اخیرا هشت نفر از کارکنان این شرکت به‌خاطر کرونا جان باخته‌اند و خیلی از کارگران نمی‌خواهند در این شرکت بمانند و با بالا رفتن از فنس‌ها در حال فرار کردن از آن هستند. فامسکان حتی به آن‌ها پیشنهاد مبلغی پول له‌عنوان کمک‌هزینه پیشنهاد کرده است اما ظاهرا آن‌ها نپذیرفته‌اند. 

حالا این شرایط باعث تاخیر در تولید مدل‌های آیفون ۱۴ پرو ‌شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۶ میلیون دستگاه کمتر تولید شود. البته این کاهش تولید شاید در سال ۲۰۳ جبران شود، ولی اپل پیش‌بینی قبلی خود بر تولید ۹۰ میلیون دستگاه سری آیفون ۱۴ را به ۸۷ میلیون دستگاه کاهش داده است. 

از طرف دیگر، این شرکت تولید آیفون ۱۴ پلاس را به خاطر تقاضای بسیار پایین حدود ۹۰ درصد کاهش داده است و به نظر می‌رسد مشتریان ترجیح می‌دهد به جای این گوشی ۸۹۹ دلاری با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر یک‌ مدل آیفون ۱۴ پرو بخرند.

حالا باید ببینیم وضعیت برای این شرکت چگونه پیش می‌رود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید