کمبود گوشی های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس در بازار باعث نارضایتی مشتریان شده است - تکفارس 
کمبود گوشی های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس در بازار باعث نارضایتی مشتریان شده است - تکفارس 

کمبود گوشی های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس در بازار باعث نارضایتی مشتریان شده است

افشین نوری
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 22:44
آیفون ۱۴ پرو مکس

در روزهای اخیر شورش کارگران شرکت فاکسکان از مونتاژکنندگان اصلی گوشی‌های آیفون ۱۴ باعث شد تا تولید این‌مدل‌ها با اختلال مواجه شود. 

برخی تحلیلگران گفته‌اند که این اتفاقات منجر به کمبود ۶ میلیون دستگاه گوشی آیفون ۱۴ پرو و‌‌۱۴ پرو مکس در بازار خواهد شد و این موضوع می‌تواند کاملا به ضرر اپل تمام‌ شود. ‌

هنوز شرایط در شرکت فاکسکان به حالت عادی برنگشته است و کارکران این شرکت به خاطر محدودیت‌های کرونایی در وضعیت ناگواری به سر می‌برند و حتی تعداد زیادی از کارگران این شرکت  فرار کرده‌اند که منجر به کمبود نیرو در خطوط تولید سری آیفون ۱۴ پرو شده است. 

اپل در ایاک تعطیلات کریسمس که اوج فروش گوشی آیفون این شرکت است به تولیدات بیشتری نیاز دارد تا جوابگوی تقاضای مشتریان باشد و اگر شرایط به این صورت پیش برود مطمئنا این شرکت نخواهد تو‌انست به اهداف خود برسد. 

مینگ‌ چی کو، از تحلیلگران مطرح گفته است که در شرایط فعلی، اپل احتمالا ۱۵ الی ۲۰ میلبون دستگاه آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس کمتری نسبت به پیش‌بینی قبلی خودش تولید خواهد کرد. اپل پیش‌بینی عرضه ۸۰ تا ۸۵ میلیون دستگاه از این‌ گوشی‌ها را کرده بود که به‌گفته کو حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. 

البته کو در ادامه‌ی اظهارات خود گفته است که اگر اپل نتواند گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو را به‌موقع به بازار عرضه کند و به تقاضای مشتریان پاسخ دهد احتمال اینکه مشتریان قید خرید این گوشی‌ها را بزنند وجود دارد. بنابراین ممکن است که دستگاه‌های تولید شده این دو گوشی رده‌بالا روی دست اپل بمانند. ضمن اینکه به نظر کو، ادامه بحران اقتصاد جهانی ممکن است مشتریان را از خرید این‌گوشی‌های گران‌قیمت دلسرد کند.  

اگر چنین شرابطی پیش بیایند، مشتریان احتمالا به سراغ مدل‌های ارزان‌تر مثل آیفون ۱۴ پلاس بروند. در هر حال، اپل در آستانه تعطیلات کریسمس در شرایط خوبی قرار ندارد و باید ببینیم که مدیران این شرکت چگونه بحران به وجود آمده را مدیریت خواهند کرد.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.