فاصله بین سفارش تا دریافت گوشی های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به ۳۴ روز افزایس یافت - تکفارس 
فاصله بین سفارش تا دریافت گوشی های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به ۳۴ روز افزایس یافت - تکفارس 

فاصله بین سفارش تا دریافت گوشی های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به ۳۴ روز افزایس یافت

افشین نوری
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - 08:47
آیفون 14 پرو مکس

در حالیکه حدود دو ماه از عرضه گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو‌مکس می‌گذرد زمان انتظار این گوشی‌ها به بالاترین حد خود رسیده است و مشتریان مجبور هستند که مدت زمان زیادی برای دریافت این گوشی‌ها پس از سفارش‌شان منتظر بمانند‌.

طبق گزارش جدید موسسه سرمایه‌گذاری UBS، میانگین زمان انتظار برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا به ۳۴ روز رسیده است. این در حالیست که ماه گذشته این زمان فقط ۷ روز بود و حالا می‌بینیم‌ که به خاطر تقاضای زیاد افزایش یافته است. 

موسسه UBS پیش‌بینی کرده است که در چنین شرایطی مشتریان ممکن است قید خرید مدل‌های پرو را بزنند و به سراغ خرید مدل‌های غیرپرو آیفون ۱۴ بروند. مدل‌های غیرپرو هم‌اکنون تقاضای زیادی ندارند، ولی ممکن است به یکباره با افزایش تقاضا مواجه شوند. 

البته تقاضای زیاد برای یک گوشی می‌تپند نشان‌دهنده محبوبیت آن نزد مشتریان باشد، اما اگر اپل نتواند تقاضای موجود را با افزایش تولید خود جواب دهد در فصل تعطیلات کریسمس نخواهد توانست به اهداف فروش خود برسد و از طرفی نیز باعث نارضایتی مشتریان خواند شد. بنابراین اپل مجبور است که در هفته‌های آینده فکری به حال این مشکل بکند. طبق پیش‌بینی موسسه UBS، میزان فروش گوشی‌‌های آیفون در سه ماهه آخر ۲۰۲۲ احتمالا به ۸۳ میلیون دستگاه خواهد رسید که کمتر از پیش‌بینی قبلی ۸۶ میلیون دستگاه خواهد بود. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه تدابیری برای کاهش زمان انتطار گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو‌مکس می‌اندیشد.

منبع: Applinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید