۴ شهر برتر هند از نظر سرعت اینترنت ۵G اعلام  شد - تکفارس 
۴ شهر برتر هند از نظر سرعت اینترنت ۵G اعلام  شد - تکفارس 
۴ شهر برتر هند از نظر سرعت اینترنت ۵G اعلام  شد - تکفارس 

۴ شهر برتر هند از نظر سرعت اینترنت ۵G اعلام شد

افشین نوری
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 20:26
۴ شهر برتر هند از نظر سرعت اینترنت ۵G اعلام  شد - تکفارس 

هند یکی از مهمترین بازار گوشی‌های هوشمند است و بعد از چین در رتبه دوم قرار دارد. لذا ارائه فناوری‌های مدرنی مثل ۵G از اهمیت زیادی در این کشور برخوردار است. این کشور در سال‌های اخیر توانسته قدم‌هایی را برای توسعه این فناوری بردارد و‌ هم‌اکنون چندین شهر این کشور از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند.‌ 

 در حال حاضر سرعت اینترنت ۵G در هند از مرز ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه عبور کرده است و مثلا در مناطقی از دهلی این سرعت به ۵۹۸.۶ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ این فناوری در اکثر شهرهای هند ارائه شود. طبق جدیدترین گزارش موسسه Ookla شهرهای برتر هند از نظر سرعت اینترنت ۵G به‌صورت زیر است.

طبق بررسی این موسسه سرعت ۵G در شهرهای هند از ۱۶.۲۷ تا ۸۰۹ مگابیت بر ثانیه متغیر است و بستگی به عوامل مختلفی مثل جمعیت شهرها و کیفیت خدمات بستگی دارد. اما چهار شهر بعتر هند از نظر سرعت ۵G در سال ۲۰۲۲ عبارتند از دهلی، کلکته، مومبای و واراناسی. دو اپراتور اصلی ارائه‌دهنده خدمات ۵G در این شهرها Airtel و Jio هستند و به نظر می‌رسد  Jio عملکرد بهتری نسبت به Airtel دارد بطوریکه سرعت شبکه ۵G آن در شهری مثل مومبای به ۵۱۵.۳۸Mbps می‌رسد در حالیکه سرعت شبکه Airtel حدود ۲۷۱.۰۷Mbps است.    ‌

در کلکته، تفاوت سرعت اینترنت ۵G دو اپراتور مخابراتی فوق حتی بسیار بیشتر است و‌ سرعت شبکه Airtel به ۳۳.۸۳Mbps می‌رسد در حالیکه سرعت شبکه Jio حدود ۴۸۲.۰۲Mbps است.    در شهر واراناسی تفاوت بین Jio و Airtel کمتر است و اپراتور Airtel سرعت‌های ۵۱۶.۵۷Mbps را ارایه می‌کند در حالیکه سرعت اینترنت ۵G شرکت ‌ Jio به ۴۸۵.۲۲Mbps می‌رسد. 

موسسه Ookla گفته است که بالا بودن سرعت شبکه ۵G اپراتور Jio بستگی به طیف باندی که استفاده می‌کند دارد. این شرکت از باند C-band استفاده می‌کند که سرعت‌هایی بین ۶۰۶.۵۳Mbps تا ۸۷۵.۲۶Mbps ارائه می‌کند‌. اما سرعت این شلکه در باند ۷۰۰MHz زیر  ۱۰۰Mbps است. Ookla گفته است که شبکه Jio در طول سال گذشته رشد ۶۷.۴ دزصدی را تجربه کرده است در حالیکه شبکه Airtel حدود ۶۱.۶ درصد رشد داشته است. و شبکه ۵G اپراتور Vodafone Idea حدود ۵۶ درصد توسعه یافته است.  

البته پلیس هند به کاربران نسبت به تبلیغات اینترنت ۵G توسط برخی شرکت‌های گمنام هشدار داده است و از آن‌ها خواسته است که از خدمات شرکت‌های معتبر استفاده کنند. به هر حال، سرعت بالای اینترنت ۵G ممکن است کاربران را در دام شرکت‌ها و وب‌سایت‌های تقلبی بیندازد. هکرها معمولا لینک‌هایی به نام اینترنت ۵G به کاربران هندی می‌فرستند که با کلیک کردن روی آن‌ها ممکن است اطلاعات شخصی و بانکی آن‌ها مورد سرقت قرار بگیرد. 

شرکت اریکسون اعلام کرده است که یک قرارداد بلندمدت در زمینه شبکه ۵G با یکی از اپراتورهای هند امضا کرده است. قرار است در این همکاری مشترک از فرکانس‌های باند E-band که سرعت بالاتری دارد استفاده شود. شرکت‌های دیگری مثل نوکیا و سامسونگ نیز قصد دارند خدماتی را در این کشور ارائه کند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید