هند شرکت ها را به ارائه قابلیت حذف بیخودافزارها وادار می کند - تکفارس 
هند شرکت ها را به ارائه قابلیت حذف بیخودافزارها وادار می کند - تکفارس 

هند شرکت ها را به ارائه قابلیت حذف بیخودافزارها وادار می کند

مهدی حلوائی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - 17:25
بیخودافزارها

بیخودافزارها یکی از مشکلات اصلی گوشی‌های هوشمند جدید بوده و کاربران در بیشتر مواقع قابلیت حذف این اپلیکیشن‌های معمولاً بی‌فایده و اضافی را ندارند. حالا خبرگزاری رویترز گزارش داده که دولت هند به دنبال رفع این مشکل از طریق وادار کردن شرکت‌ها به ارائه‌ی قابلیت حذف اپلیکیشن‌های پیش‌فرض می‌باشد.

این تصمیم دولت هند به دنبال افزایش نگرانی‌ها نسبت به احتمال جاسوسی و سوءاستفاده‌ از اطلاعات شخصی کاربران و همچنین افزایش تنش‌ها بین این کشور و چین گرفته شده است. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که چه زمانی قانون یادشده تصویب خواهد شد اما ظاهراً دولت هند به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند یک سال از زمان تصویب این قانون فرصت داده تا از آن پیروی کنند.

حذف اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت چرا که برخی از این اپلیکیشن‌ها، مانند اپلیکیشن دوربین، بخش ضروری و مهم یک گوشی بوده و از این رو انتظار می‌رود که دولت هند این اپلیکیشن‌ها را از قانون یادشده معاف کند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، چه از طریق توافق با توسعه‌دهندگان شخص ثالث و چه از طریق کاربران (برای مثال فروشگاه‌های اپلیکیشن و تم) درآمدزایی می‌کنند و در نتیجه قانون جدید هند ممکن است از نظر مالی به آن‌ها آسیب وارد کند.

به هر حال، توانایی حذف بیخودافزارها می‌تواند به سود کاربران باشد چرا که آن‌ها می‌توانند بخشی از حافظه‌ی داخلی گوشی خود را آزاد کرده و کنترل بیشتری روی امنیت و حریم خصوصی خود داشته باشند.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.