سیستم عامل ملی هند با نام BharOS معرفی شد - تکفارس 
سیستم عامل ملی هند با نام BharOS معرفی شد - تکفارس 
سیستم عامل ملی هند با نام BharOS معرفی شد - تکفارس 

سیستم عامل ملی هند با نام BharOS معرفی شد

افشین نوری
۶ بهمن ۱۴۰۱ - 11:53
سیستم عامل ملی هند با نام BharOS معرفی شد - تکفارس 

هند یکی از بزرگترین بازارهای گوشی هوشمند است و به همین خاطر دولت این کشور تصمیم گرفته است روی اولین سیستم‌ عامل ملی هند با نام BharOS سرمایه‌گذاری کند. نسخه اولیه این سیستم عامل امروز معرفی شده است و دارای قابلیت‌های خوبی است که امکان رقابت آن با اندروید و آی او اس را فراهم خواهند کرد. 

اخیرا کمیسیون رقابت هند (CCI) گوگل را به خاطر رفنار انحصارطلبانه در سرویس‌های موبایلی خود موسوم به GMS متهم کرده بود. از آنجاییکه حدود ۹۷ درصد گوشی‌های موجود در بازار هند از نوع اندرویدی هستند، دولت هند برای شکستن انحصار گوگل اقدام به معرفی اولین سیستم عامل ملی خود کرده است. 

این سیستم عامل که BharOS نام دارد با حضور وزیر ارتباطات هند رونمایی شد و توسط موسسه فناوری IIT توسعه یافته است. مهمترین ویژگی این نرم‌افزار، امنیت بسیار بالای آن است، بطوریکه هیچ اپلیکیشن پیش‌نصبی روی آن وجود ندارد و از طرف دیگر، اطلاعات کاربران آن با هیچ پلتفرم دیگری به اشتراک گذاشته نخواهد شد. 

موسسه IIT گفته است که آپدیت‌های امنیتی این سیستم‌عامل به‌طور خودکار نصب خواهند شد و نیازی به اقدام کاربر نخواهد بود. بنابراین BharOS همیشه به‌روز خواهد بود و هیچ باگ امنیتی نخواهد داشت. رئیس IIT گفته است که سیستم عامل ملی هند بر پایه اعتماد شکل گرفته است و هدف آن فراهم کردن آزادی عمل و انعطاف بیشتر برای کاربران است. 

در هر حال، باید ببینیم این سیستم عامل چقدر موفق خواهد بود و میزان رضایت کاربران از آن چقدر خواهد بود.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید