گزارش: هند تا سال ۲۰۲۷ حدود ۵۰ درصد از تولیدات آیفون را انجام خواهد داد - تکفارس 
گزارش: هند تا سال ۲۰۲۷ حدود ۵۰ درصد از تولیدات آیفون را انجام خواهد داد - تکفارس 

گزارش: هند تا سال ۲۰۲۷ حدود ۵۰ درصد از تولیدات آیفون را انجام خواهد داد

افشین نوری
۲۷ دی ۱۴۰۱ - 09:25
گزارش: هند تا سال ۲۰۲۷ حدود ۵۰ درصد از تولیدات آیفون را انجام خواهد داد - تکفارس 

اخیرا شیوع مجدد کرونا در چین باعث شد تا خطوط تواید آیفون در چین با اختلال مواجه شد و اپل نتواند به هدفگذاری خود دست یابد. همین موضوع باعث شده تا اپل به فکر تولید بخشی از آیفون‌های خود در هند باشد تا وابستگی خود را از چین کاهش دهد.

موسسه J.P. Morgan در گزارش ماه سپتامبر خود گفته است که اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از آیفون‌های خود را در هند تولید کند و حالا یک رسانه‌ چینی ادعا کرده است که اپل می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ حدود ۵ درصد از آیفون‌های خود را در هند تولید کند.  

اگر این خبر صحت داشته باشد یک چرخش بزرگ در استراتژی تولید آیفون اپل خواهد بود و می‌تواند باعث رونق کسب و‌کارهای زیادی در هند گردد. این کشور در حال حاضر فقط ۵ درصد از کل آیفون‌های اپل را تولید می‌کند و حالا باید افزایش تعداد کارخانه‌های تولید آیفون در آن باشیم. 

در طول چند ماه گذشته، محدودیت‌های کرونایی چین باعث به هم خوردن برنامه تولید سری آیفون ۴ در چین شد و به همین‌خاطر اپل از همین حالا به فکر جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلاتی در سال‌های آینده است. 

 ضمنا اپل قصد دارد علاوه بر آیفون سایر محصولات خودش را نیز در هند و‌چند کشور دیگر مثل ویتنام‌ تولید کند. در هرخال، این تصمیم اپل کاملا به ضرر چین خواهد بود و دولت هند مسلما از این موضوع خوشحال است. 

هند در سال‌های اخیر مشوق‌های زیادی را برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته است تا آن‌ها تولیدات خود را در داخل این کشور انجام دهند و باید ببینیم که تصمیم جدید اپل چه تاثیری روی رشد اقتصادی هند خواهد داشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید