یک شرکت هندی چت بات هوش مصنوعی را جایگزین نیروهای خود کرد - تکفارس 
یک شرکت هندی چت بات هوش مصنوعی را جایگزین نیروهای خود کرد - تکفارس 
یک شرکت هندی چت بات هوش مصنوعی را جایگزین نیروهای خود کرد - تکفارس 

یک شرکت هندی چت بات هوش مصنوعی را جایگزین نیروهای خود کرد

مهدی حلوائی
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - 13:15
هوش مصنوعی

سومیت شاه (Suumit Shah)، مدیرعامل شرکت هندی دوکان (Dukaan)، در توییتر اعلام کرد که ۹۰ درصد از نیروهای پشتیبانی این شرکت را با یک چت بات هوش مصنوعی جایگزین کرده است. این موضوع خشم کاربران اینترنت را به همراه داشت.

شاه ادعا می‌کند که تصمیم دشوار اما ضروری او باعث افزایش چشمگیر سرعت پاسخگویی به کاربران شرکت دوکان شده است اما کاربران در اینترنت او را به نابود کردن زندگی کارکنان خود متهم کردند. این اتفاق در حالی رخ داده که در چند وقت اخیر نگرانی‌های زیادی در خصوص احتمال جایگزین شدن نیروی انسانی توسط هوش مصنوعی به وجود آمده است. به‌گفته‌ی سومیت شاه، ساخت چت بات هوش مصنوعی به رشد استارت آپ او کمک بزرگی کرده و کاربران نیز می‌توانند با استفاده از این فناوری تجارت خود را راه‌اندازی کنند.

محبوبیت ابزار هوش مصنوعی مولد در چند وقت اخیر با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده و حالا بسیاری از سازمان‌های بزرگ نیز از این فناوری برای افزایش راندمان و کاهش هزینه‌های خود استفاده می‌کنند. با این وجود، بسیاری از کاربران معتقدند که تکنولوژی در آینده جای آن‌ها را در ادارات و کارخانه‌ها خواهد گرفت و برای مثال بر اساس گزارش ماه مارچ بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، هوش مصنوعی به زودی ۳۰۰ میلیون فرصت شغلی را از بین خواهد برد.

منبع: BBC

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید