اپل، اینتل و چند شرکت دیگر از محدودیت هند بر بازار کامپیوتر انتقاد کردند - تکفارس 
اپل، اینتل و چند شرکت دیگر از محدودیت هند بر بازار کامپیوتر انتقاد کردند - تکفارس 
اپل، اینتل و چند شرکت دیگر از محدودیت هند بر بازار کامپیوتر انتقاد کردند - تکفارس 

اپل، اینتل و چند شرکت دیگر از محدودیت هند بر بازار کامپیوتر انتقاد کردند

افشین نوری
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - 11:42
اپل

شرکت‌های فناوری آمریکایی از جمله اپل و اینتل از قوانین جدید صدور مجوز هند برای واردات لپ‌تاپ، تبلت و کامپیوتر انتقاد کرده‌اند که محدودیت‌هایی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. غول‌های فناوری آمریکا معتقدند که این محدودیت ها مانع از فروش محصولات آن‌ها در بازار هند خواهد شد. این شرکت‌ها نگرانی خود را به وزارت بازرگانی آمریکا منتقل کرده‌اند تا به قوانین جدید هند اعتراض کند.

اداره تجارت خارجی هند (DGFT) محدودیت‌هایی را برای واردات دستگاه‌های الکترونیکی مثل تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی و سرورها وضع کرده است و شرکت‌هایی که می خواهند این محصولات را وارد هند کنند باید مجوز دریافت کنند. وزیر بازرگانی هند گفته است که که این تصمیم به خاطر نگرانی‌های امنیتی گرفته شده است.

هند قرار است از اول نوامبر قانون جدید خود را اجرا کند. این قانون بسیاری از شرکت‌ها را غافلگیر کرده است و نگرانی‌هایی را درباره تأثیر آن روی مشاغل ایجاد کرده است. به همین‌خاطر، اپل و اینتل و چند شرکت دیگر یک ائتلاف تشکیل داده‌اند و امیدوارند که دولت هند را تحت فشار قرار دهند تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

محدودیت واردات کامپیوترهای شخصی به هند همچنین نگرانی‌هایی را درباره قیمت این محصولات در بازار هند ایجاد کرده است.اگر بازیگران اصلی مثل اپل و اینتل با مشکل روبرو شوند، احتمالاً در عرضه این دستگاه‌ها اختلال ایجاد خواهد شد و این موضوع می‌تواند روی قیمت تاثیر بگذارد.

در حال حاضر، شرکت لنوو‌ با در اختیار داشتن ۲۳.۷ درصد سهم بازار کامپیوتر در صدر قرار دارد و اچ پی و دل به‌ترتیب در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند. نکته. جالب اینکه هر پنج شرکت برتر این بازار با کاهش فروش مواجه شده‌اند، هرچند که شدت آن در مورد اپل و ایسوس کمی کمتر بوده است.  

موسسه Canalys پیش‌بینی کرده است که بازار کامپیوتر تا نیمه اول ۲۰۲۳ همچنان روند کاهش را طی خواهد کرد اما از نیمه دوم شاهد رشد این بازار خواهیم بود. 

اپل، اینتل و سایر شرکت‌ها در تلاش هستند تا دولت آمریکا را وارد این ماجرا بکنند. آنها از دولت آمریکا خواسته‌اند که هند را تحت فشار قرار دهد تا قوانین جدید خود را مورد بازنگری قرار دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید