چین به موفقیت بزرگی در زمینه توسعه شبکه ۶G دست یافت - تکفارس 
چین به موفقیت بزرگی در زمینه توسعه شبکه ۶G دست یافت - تکفارس 
چین به موفقیت بزرگی در زمینه توسعه شبکه ۶G دست یافت - تکفارس 

چین به موفقیت بزرگی در زمینه توسعه شبکه ۶G دست یافت

افشین نوری
۶ آذر ۱۴۰۱ - 08:01
شبکه 6G

در حالیکه خیلی از کشورها هنوز نتوانسته‌اند شبکه ۵G را توسعه دهند چین در حال برداشتن قدم‌های محکمی برای توسعه شبکه ۶G است و شرکتهای چینی به موفقیت‌های خوبی در این زمینه دست یافته‌اند. 

شرکت ZTE نیز جزو شرکت.هایی است که علاوه بر فناوری ۵G در حال توسعه فناوری ۶G است و سرمایه‌گذاری هنگفتی در این زمینه کرده است. این شرکت چینی از همین حالا تست‌های مربوط به این فناوری را شروع کرده است و به نتایج موفقیت آمیزی دست یافته است.

نتایج تست‌های این شرکت عملکرد خوبی را نشان داده‌اند و فناوری‌هایی که در این بخش ابداع کرده است از نوع ۶G terahertz هستند که ‌از ۲ x 2 MIMO پشتیبانی می‌کنند. بهره‌وری این سیستم توانسته از مرز ۷bit/s/Hz عبور کند. 

در حالیکه شرکت‌های چینی توانسته‌اند به این موفقیت نائل شوند. شرکت‌های اروپایی و آمریکایی هنوز در مراحل ابتدای این مسیر قرار دارند و مثلا شرکت اریکسون در حال برداشتن گام‌های ابتدایی در این زمینه است. انتظار می‌رود در اواخر ۲۰۳۰ ما شاهد تجاری سازی شبکه ۶G باشیم.

فناوری ۶G در مقایسه با تکنولوژی ۵G حدود ۵۰ برابر سرعت بیشتری در انتقال دیتا دارد و تاخیر آن نیز ۱۰ برابر کمتر است. در حال حاضر، حداکثر سرعت شبکه mmWave 5G برابر با ۳ گیگابیت بر ثانیه است. حالا انتظار می‌رود با آزماش موفقیت‌آمیز ال جی، استاندارد فناوری ۶G از سال ۲۰۲۶ تدوین شود و در سال ۲۰۲۹ به‌طور کامل راه‌اندازی گردد. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید