روسیه به جای توسعه شبکه ۵G روی فناوری ۶G کار می کند - تکفارس 
روسیه به جای توسعه شبکه ۵G روی فناوری ۶G کار می کند - تکفارس 

روسیه به جای توسعه شبکه ۵G روی فناوری ۶G کار می کند

افشین نوری
۶ مرداد ۱۴۰۱ - 12:37
شبکه 6G

روسیه قصد دارد به جای شبکه ۵G مستقیما به سراغ فناوری ۶G برود و قرار است ‌تا سال ۲۰۲۵ مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون دلار از سوی دولت روسیه به دو موسسه Skolkovo Institute و Institute of Radio Manufacturing Science برای تحقیق روی راه‌اندازی این شبکه پرداخت شود.‌

نخست وزیر روسیه از سایر وزارتخانه‌های این کشور خواسته است تا تاریخ ۱ آگوست کمک‌های مالی خود را برای توسعه شبکه ۵G در نظر بگیرند. این پروژه شامل بخش‌های مختلفی خواهد شد که از آن جمله می‌توان به تولید تجهیزات، توسعه دستورالعمل‌های سازمانی و مطالعات امنیت‌سنجی خواهد شد. 

پیشنهاد بازنگری در توسعه شبکه ۵G روسیه توسط دو ‌موسسه فوق‌الذکر داده شده است و‌ مورد تایید وزارت ارتباطات روسیه قرار گرفته است و کل بودجه مصوب برای اجرایی کردن این پروژه برابر با ۳.۵ میلیارد دلار خواهد بود. 

آیا روسیه قادر به توسعه شبکه ۶G خودش خواهد بود؟

در حالیکه روسیه هنوز موفق به پوشش ۱۰۰ درصدی همه مناطق خود با شبکه LTE نشده است، تصمیم این شرکت برای توسعه شبکه ۶G بدون در نظر گرفتن فناوری ۵G کمی عجیب به نظر می‌رسد. بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا روسیه زیرساخت‌های لازم برای توسعه چنین فناوری پیشرفته‌ای را دارد یا نه. 

البته هم‌اکنون برخی شرکت‌های فناوری امکانات لازم برای توسعه شبکه ۶G را در کشور روسیه می‌توانند. فراهم کنند، ولی اکثر آن‌ها غربی هستند و روسیه به خاطر تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند از خدمات آن‌ها استفاده کند. با این حال، هواوی و چند شرکت چینی دیگر می‌توانند در این زمینه به روسیه کمک ‌کنند. 

در هر حال، به نظر می‌رسد که روسیه این توانایی را در خود دیده است که می‌تواند در مسیر راه‌اندازی شبکه ۶G قدم بردارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم اقدامات بعدی این شرکت در این زمینه چه خواهد بود. 

نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید