Northland: ای ام دی جنگ پردازنده‌ها را به اینتل باخته است - تکفارس 
Northland: ای ام دی جنگ پردازنده‌ها را به اینتل باخته است - تکفارس 
Northland: ای ام دی جنگ پردازنده‌ها را به اینتل باخته است - تکفارس 

Northland: ای ام دی جنگ پردازنده‌ها را به اینتل باخته است

افشین نوری
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 12:56
ای ام دی

طبق گزارش جدید موسسه مالی Northland شرکت ای ام دی نتوانسته است به اهداف خود در بازار پردازنده‌ها دست یابد و احتمالا از اینتل عقب خواهد افتاد. ‌ 

ای ام دی هنوز گزارش مالی جدید خود را منتشر نکرده است اما Northland پیش‌بینی کرده است که درآمدهای این شرکت در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ پایین‌تر از انتظارات خواهد بود و حتی برای سال آینده نمی‌توان چشم‌انداز خوبی برای این شرکت متصور بود‌. 

طبق گزارش این موسسه عوامل مختلفی در عملکرد ضعیف ای ام دی دخیل بوده‌اند که مهمترین آن‌ها کوتاه شدن دست این شرکت از بازار چین است. ای ام دی از فناوری شرکت بریتانیایی Arm Ltd در پردازنده‌های خود استفاده می‌کند که دولت چین اعلام کرده است استفاده از فناوری‌های خارجی در زیرساخت‌های این‌ کشور باید تا سال ۲۰۲۵ محدود شود. 

از طرف دیگر، اینتل قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۲۳ که از فناوری پیشرفته ۴ نانومتری خود در ساخت پردازنده‌هایش استفاده کند، در حالیکه ای ام دی هنوز متکی به فناوری ۵ نانومتری TSMC است. گفته می‌شود فناوری ۴ نانومتری TSMC  تا سال ۲۰۲۴ آماده نخواهد شد.

در ضمن Northland گفته است که ترانزیستورهای GAA اینتل کارایی بهتری نسبت به ترانزیستورهای مشابه TSMC دارند و ای ام دی در این بخش نیز از اینتل عقب خواهد بود. حتی خرید شرکت Xilinx توسط ای ام دی نیز به این شرکت کمک چندانی نخواهد کرد‌. همه این عوامل باعث خواهد شد تا ارزش هر سهم ای ام دی به‌شدت کاهش یابد و لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که مدیران این شرکت چه تدابیری برای مقابله با اینتل خواهند اندیشید.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید