سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری اینتل در صنعت  تراشه‌سازی آمریکا - تکفارس 
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری اینتل در صنعت  تراشه‌سازی آمریکا - تکفارس 
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری اینتل در صنعت  تراشه‌سازی آمریکا - تکفارس 

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری اینتل در صنعت تراشه‌سازی آمریکا

محمدامین حیدری
۳ فروردین ۱۴۰۳ - 20:06
ساخت کارخانه تراشه‌سازی اینتل در آمریکا

اینتل به عنوان پیشروترین شرکت تولیدکننده تراشه در جهان، تصمیم دارد تا ۱۰۰ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه تراشه‌سازی در آمریکا سرمایه‌گذاری کند.

بلافاصله پس از آنکه دولت آمریکا اعلام نمود تا ۱۹.۵ میلیارد دلار را از طریق قانون CHIPS در اختیار تولیدکنندگان تراشه قرار می‌دهد، اینتل از نقشه بلندپروازانه خود برای تولید تراشه در خاک ایالات متحده پرده‌برداری کرد. مدیرعامل اینتل تاکید داشته است که این سرمایه برای تبدیل آمریکا به کشوری پیشگام در حوزه تولید تراشه‌های هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

کارخانه تولید تراشه اینتل که در نزدیکی کلمبوس، اوهایو احداث خواهد شد، قرار است فعالیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تراشه‌سازی جهان از سال ۲۰۲۷ آغاز کند. گفتنی است که بخش عمده‌ای از کمک مالی آمریکا صرف ساخت تاسیسات جدید و خرید تجهیزات پیشرفته برای تولید تراشه خواهد شد.

اگرچه اینتل اهداف بزرگی را برای خود تعیین کرده است، اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که رقابت در بازار به خصوص از سوی شرکت‌هایی مانند TSMC همچنان شدید است. این شرکت بازگرداندن موقعیت ایالات متحده در بازار جهانی میکروالکترونیک را به عنوان یک هدف بلندمدت در نظر گرفته است و برای اطمینان از رشد پایدار صنعت تراشه، بر روی حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتر دولت آمریکا حساب کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید