مدیرعامل اینتل: هوش مصنوعی قادر به ایجاد اولین شرکت یک نفره میلیارد دلاری خواهد بود - تکفارس 
مدیرعامل اینتل: هوش مصنوعی قادر به ایجاد اولین شرکت یک نفره میلیارد دلاری خواهد بود - تکفارس 
مدیرعامل اینتل: هوش مصنوعی قادر به ایجاد اولین شرکت یک نفره میلیارد دلاری خواهد بود - تکفارس 

مدیرعامل اینتل: هوش مصنوعی قادر به ایجاد اولین شرکت یک نفره میلیارد دلاری خواهد بود

فرشاد مکوندی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - 10:40
اینتل هوش مصنوعی

پاتریک گلسینگر، مدیرعامل شرکت اینتل، چشم‌اندازی را ترسیم کرده است که در آن می‌توان از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کل دفاتر یا در نهایت خودکارسازی کل مشاغل استفاده کرد.

اینتل اخیرا مراسمی درباره‌ی چشم‌انداز خود برگزار کرده است که در آن، مدیر عامل این شرکت، وضعیت فعلی صنعت فناوری و چگونگی پیاده‌سازی هوش مصنوعی در کسب‌وکارها و شرکت‌های سراسر جهان را مورد بررسی قرار داده است.

در این مراسم، گلسینگر بر روی صحنه رفت و صحبت خود را با توصیف این دوران به عنوان عصر هوش مصنوعی آغاز کرد؛ و در ادامه گفت که معتقد است در آینده‌ی نه چندان دور، ابزارهای هوش مصنوعی شروع به تعامل با سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای تکمیل وظایف خواهند کرد؛ و در نهایت این کار، باعث خودکارسازی تمام بخش‌ها توسط ربات‌های هوش مصنوعی می‌شود.

مدیرعامل شرکت اینتل افزود: گسترش و اجرای این ایده یعنی داشتن بخش‌های خودکار که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، ممکن است منجر به ساخت اولین شرکت یک نفره میلیارد دلاری شود؛ که در اصطلاح به این شرکت میلیارد دلاری «یونیکورن» می‌گویند.

گلسینگر در ادامه‌ی صحبت خود به قدرت شرکت اینتل اشاره کرد؛ اینکه چگونه این شرکت می‌تواند به پذیرش انبوه هوش مصنوعی در سراسر مشاغل و حتی در خانه‌ها کمک کند. او در ادامه گفت: “در آینده تمام بخش‌ها، در نهایت توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. شاید ما بتوانیم در آینده اولین شرکت یک نفره میلیارد دلاری را ببینیم”.

گلسینگر در پایان گفت: “من به سادگی میگویم که در آینده، هر شرکتی تبدیل به یک شرکت هوش مصنوعی می‌شود و این کار، باعث رشد صنعت نیمه هادی خواهد شد؛ تا ارزش این صنعت از ۶۰۰ میلیارد دلار به بیش از یک تریلیون دلار تا پایان این دهه برسد”.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید