ای ام دی تاریخ معرفی کارت های سری رادئون RX 7000 را اعلام کرد - تکفارس 
ای ام دی تاریخ معرفی کارت های سری رادئون RX 7000 را اعلام کرد - تکفارس 

ای ام دی تاریخ معرفی کارت های سری رادئون RX 7000 را اعلام کرد

مهدی حلوائی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - 08:35
رادئون RX 7000

در حالی که انویدیا روز گذشته از کارت‌های سری ایدا لاولیس (Ada Lovelace) رونمایی کرد، شرکت ای ام دی نیز امروز در توییتر اعلام کرد که کارت‌های سری رادئون RX 7000 خود را در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) معرفی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

تصمیم ای ام دی برای معرفی کارت‌های گرافیک نسل جدید خود در تاریخ یادشده جالب به‌نظر می‌رسد چرا که تا آن زمان بیشتر کارت‌های سری RTX 4000 انویدیا به بازار عرضه شده‌اند و ای ام دی این فرصت را خواهد داشت تا تغییراتی را در سخت‌افزار و قیمت کارت‌های رادئون RX 7000 ایجاد کند.

تاریخ معرفی کارت‌های RDNA 3  ای ام دی

در صورتی که گمانه‌زنی‌های اخیر صحت داشته باشند، کارت‌های گرافیک نسل جدید ای ام دی از نظر قدرت خام توان رقابت با سری ایدا لاولیس را نخواهند داشت. ای ام دی در ساخت این کارت‌ها مصرف انرژی پایین را در دستور کار قرار داده اما در طرف دیگر، سری RTX 4000 مصرف انرژی بسیار بالایی دارند و احتمالاً کاربران برای استفاده از آن‌ها به منبع تغذیه‌ی جدیدی نیاز خواهند داشت.

گفته می‌شود که توان مصرفی کارت‌ رادئون RX 7900 XT حداکثر ۴۵۰ وات بوده و عملکرد آن‌ ۵۰ درصد بهتر از همتای نسل قبلی خود است. با این وجود، به‌تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد یکی از کارت‌های RDNA 3 ای ام دی موفق به عبور از فرکانس ۴ گیگاهرتز شده است. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که ای ام دی چگونه با توان مصرفی ۴۵۰ وات موفق به ثبت چنین عملکرد خیره‌کننده‌ای شده است.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید