خودروی تسلا مدل Y محبوب ترین خودروی الکتریکی اروپا شد - تکفارس 
خودروی تسلا مدل Y محبوب ترین خودروی الکتریکی اروپا شد - تکفارس 
خودروی تسلا مدل Y محبوب ترین خودروی الکتریکی اروپا شد - تکفارس 

خودروی تسلا مدل Y محبوب ترین خودروی الکتریکی اروپا شد

افشین نوری
۷ آبان ۱۴۰۱ - 15:07
تسلا مدل Y

تسلا به‌عنوان بزرگترین سازنده خودرو الکتریکی دنیا توانسته عملکرد خوبی از نظر فروش داشته باشد بطوریکه خودرو Model Y این شرکت تبدیل به محبوب‌ترین خودرو اروپا شده است. 

طبق آمار موسسه JATO Dynamics، خودرو Model Y تسلا پرفروش‌ترین خودرو برقی در اروپا شده است. این مدل اخیرا در آلمان نیز رکورد فروش را زده بود و بالاتر از خودروهایی مثل Volkswagen Golf و Volkswagen Tiguan قرار گرفته بود. 

مطالب مرتبط:

 موسسه JATO در گزارش خود گفته است که این برای اولین بار است که خودروی Model Y تسلا تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا شده است بطوریکه میزان فروش آن  29,367 دستگاه بوده است که ۲۲۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است. 

دومین خودرو الکتریکی پرفروش اروپا Peugeot 208 بوده است و در جایگاه سوم خودرو Dacia Sandero رنو قرار گرفته است. لازم به ذکر است که تسلا فقط یک کارخانه خودروسازی در اروپا دارد که اسمش گیگافکتوری برلین است و هم‌اکنون به نرخ تولید ۲۰۰۰ دستکاه خوددوی Model Y در هفته دست یافته است.

تسلا چند ماه پیش نسخه ارزان‌قیمت این خودرو را در اروپا معرفی کرد که می‌توانست با یکبار شارژ ۴۵۵ کیلومتر طی کند‌. این در حالیست که خود Model Y  می‌تواند با یکبار شارژ تا ۵۳۳ کیلومتر را طی کند‌. نسخه ارران‌قیمت این خودرو همچنین دارای حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر در ساعت است و در عرض ۶.۹ ثانیه سرعت ان از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد‌. 

قیکت نسخه اقتصادی Model Y برابر با ۵۰ هزار یورو است که ۱۶ هزار یورو ارزان‌تر از مدل اصلی است. این خودرو حتی ارزان‌تر از مدل اصلی Model 3 است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید