تسلا مدل Y به پرفروش ترین خودرو در آلمان تبدیل شد - تکفارس 
تسلا مدل Y به پرفروش ترین خودرو در آلمان تبدیل شد - تکفارس 

تسلا مدل Y به پرفروش ترین خودرو در آلمان تبدیل شد

مهدی حلوائی
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - 10:44
تسلا مدل Y

خودروی فولکس‌ واگن گلف (Volkswagen Golf) برای چند دهه یکی از پرفروش‌ترین خودروها در کشور آلمان بود اما حالا تسلا مدل Y موفق شده تا با عبور از این خودرو به پرفروش‌ترین خودروی آلمان تبدیل شود.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش جدید سازمان حمل و نقل فدرال آلمان، تسلا Y در بسیاری از کشورهای اروپایی با عملکردی بهتر نسبت به فولکس واگن گلف لقب پرفروش‌ترین خودرو را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که تسلا چند ماه پیش خط تولید این خودرو را در برلین راه‌اندازی کرده بود. بر اساس این گزارش، فروش تسلا مدل Y در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ در کشور آلمان ۹،۸۴۸ دستگاه بوده و برای مقایسه، فولکس واگن در همین مدت تنها ۷۰۰۰ دستگاه خودروی گلف را به فروش رسانده است.

تسلا مدل Y همچنین پرفروش‌ترین خودروی SUV جهان بوده و تسلا مدل ۳ نیز حالا پرفروش‌ترین سدان در کشور آلمان می‌باشد. تسلا موفق شده تا در ماه سپتامبر سال جاری تعداد ۴۰۰۰ دستگاه از این سدان برقی را به فروش برساند. بدون شک این موضوع فولکس واگن را آزار خواهد داد چرا که این شرکت با دست کم گرفتن خودروهای برقی و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش حالا جایگاه خود به عنوان پرفروش‌ترین برند خودروسازی در آلمان را از دست داده است.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید