تولید کامیون برقی تسلا سمی آغاز شد - تکفارس 
تولید کامیون برقی تسلا سمی آغاز شد - تکفارس 

تولید کامیون برقی تسلا سمی آغاز شد

مهدی حلوائی
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - 15:47
تسلا سمی

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، امروز در توییتر اعلام کرد که تولید کامیون برقی سمی (Semi) سرانجام آغاز شده و این خودرو در تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذرماه) به بازار عرضه می‌شود.

مطالب مرتبط:

تسلا کامیون برقی سمی را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و قرار بود که تولید این محصول در سال ۲۰۱۹ آغاز شود اما در نهایت چنین چیزی اتفاق نیفتاد. ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰ در ایمیلی به کاربران تسلا اعلام کرد که تولید این خودرو به‌صورت محدود در حال انجام بوده و عرضه‌ی آن نیز به‌زودی آغاز می‌شود. با این وجود، تسلا در ماه آپریل همان سال بار دیگر از تاخیر در عرضه‌‌ی سمی تا سال ۲۰۲۱ خبر داد.

تسلا سمی

همان‌طور که مشخص است، کامیون برقی شرکت تسلا در سال ۲۰۲۱ نیز به بازار عرضه نشد و مشکلات کمبود قطعات و محدودیت تولید باتری مدل ۴۶۸۰ این خودرو، عرضه‌ی آن را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخت. ماسک در جدیدترین توییت خود نسبت به رفع مشکلات کمبود قطعات این کامیون برقی اشاره نکرده است اما از آن‌جایی که تولید این خودرو آغاز و تاریخ عرضه‌ی آن نیز اعلام شده، احتمالاً مشکل یادشده نیز تا حدودی رفع شده است.

اولین محموله از کامیون برقی سمی شامل ۱۰۰ دستگاه خواهد بود که برای شرکت پپسی (Pepsi) ارسال می‌شود. بر اساس گزارش وب‌سایت TechCrunch، بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند والمارت و UPS نیز سفارش‌هایی را برای دریافت این خودرو به تسلا ارسال کرده‌اند. قیمت کامیون برقی تسلا با توجه به مدل آن بین ۵۰ تا ۱۸۰ هزار دلار بوده و برد آن با هر بار شارژ ۵۰۰ مایل می‌باشد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.