فیس بوک: اگر این ۴۰۰ اپلیکیشن آلوده را نصب کرده اید حتما آن‌ها را پاک کنید - تکفارس 
فیس بوک: اگر این ۴۰۰ اپلیکیشن آلوده را نصب کرده اید حتما آن‌ها را پاک کنید - تکفارس 
فیس بوک: اگر این ۴۰۰ اپلیکیشن آلوده را نصب کرده اید حتما آن‌ها را پاک کنید - تکفارس 

فیس بوک: اگر این ۴۰۰ اپلیکیشن آلوده را نصب کرده اید حتما آن‌ها را پاک کنید

افشین نوری
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 07:58
فیسبوک

متا به‌تازگی موفق به کشف ۴۰۰ اپلیکیشن آلوده در اپ استور شده است که اطلاعات کاربران فیس بوک را سرقت کرده‌اند‌.

این اپلیکیشن‌ها که اسامی آن‌‌ها را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید شامل اپلیکیشن‌های وی پی ان، ویرایشگر عکس، اپلیکیشن‌های کسب‌وکار و بازی‌ها می‌شوند‌. متاسفانه همه این اپلیکیشن‌های آلوده، در پلی استور گوگل کشف شده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که این فروشگاه موارد امنیتی لازم را در مورد  اپلیکیشن‌ها رعایت نمی‌کند.

متا صحبتی درباره اینکه چه تعداد کاربر تحت تاثیر این ۴۰۰ اپلیکیشن‌ آلوده قرار گرفته‌اند نکرده است اما برخی کارشناسان می‌گویند که شاید بیش از یک میلیون کاربر فیس بوک تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.‌

این اپلیکیشن‌‌ها بعد از نصب شدن، از کاربر می‌خواهند که با اکانت فیس بوک خود وارد آن‌ها شوند و از این طریق اقدام به دزدیدن نام کاربری و پسورد کاربران می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها تا قبل از لاگین شدن هیچ کارایی ندارند و حتی برخی از آن‌ها بعد از لاگین شدن نیز هیچ کارایی خاصی از خودشان نشان نمی‌دهند‌.

بعد از آنکه هکرها از این طریق توانستند نام کاربری و رمز عبور فیس بوک کاربران را سرقت کنند،در ادانه به همه اطلاعات شخصی او در غیس بوک دستزسی پیدا می‌کنند که این اطلاعات می‌تواند شامل پیام‌های خصوصی و موارد دیگر باشد‌

البته متا گزارش این اپلیکیشن‌های آلوده را به گوگل داده است و تاکنون اکثر آن‌ها از پلی ستور حذف شده‌اند‌. فیس بوک از کسانی که این اپلیکیشن‌ها را نصب کرده‌اند خواسته است که ان‌ها را پاک کنند و چند راهنمای نیز در این زمینه داده است.

متا گفته است که حتما قبل از لاگین کردن به یک اپلیکیشن از طریق اکانت فیس بوک خود این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • آیا این اپلیکیشن بدون لاگین کردم به فیس بوک کار نخواهد کرد؟
  • تعداد دانلودها و امتیاز اپلیکیشن و همچنین نظرات کاربران درباره آن را در پلی استور چک کنید.
  • آیا اپلیکیشن موردنظر شما قبل و بعد از لاگین کردن کارایی خاصی از خودش نشان می‌دهد یا نه؟

شما می‌توانید به جای اکانت فیس بوک خود، با یک ایمیل قدیمی برای لاگین کردن به یک اپلیکیشن استفاده کنید و همچنین از طریق برنامه‌هایی مثل iCloud Keychain رمز عبور خود را قویتر کنید.

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید