تعداد کاربران فیسبوک به ۲ میلیارد نفر رسید - تکفارس 
تعداد کاربران فیسبوک به ۲ میلیارد نفر رسید - تکفارس 
تعداد کاربران فیسبوک به ۲ میلیارد نفر رسید - تکفارس 

تعداد کاربران فیسبوک به ۲ میلیارد نفر رسید

مهدی حلوائی
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 11:49
فیسبوک

پس از گذشت حدود ۲۰ سال از راه‌اندازی فیسبوک، این شبکه‌ی اجتماعی کماکان در حال رشد بوده و حالا تعداد کاربران فعال روزانه‌ی آن به ۲ میلیارد نفر رسیده است. این اولین باری است که فیسبوک به چنین موفقیتی دست پیدا می‌کند.

هرچند که فیسبوک اولین پلتفرم تحت مالکیت متا نیست که تعداد کاربران آن به ۲ میلیارد نفر می‌رسد (تعداد کاربران روزانه‌ی فعال واتساپ اخیراً از مرز ۲ میلیارد نفر عبور کرده بود) اما موفقیت این شبکه‌ی اجتماعی نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین منبع درآمد متا، علی‌رغم اخراج ۱۱ هزار نفر از نیروهای این شرکت در چند هفته‌ی گذشته، کماکان رشد قابل قبولی داشته است.

فیسبوک

درآمد شرکت متا در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ با افت مواجه شد و این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال قبل به درآمد ۳۲.۲ میلیارد دلار دست پیدا کرد که ۴ درصد کمتر از مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۲۳ نیز برخی از پروژه‌های خود را لغو و روی پروژه‌های هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.

متا همچنین در پروژه‌ی متاورس خود با ضرر مالی هنگفتی روبه‌رو شده و بخش ریلتی لبز (Reality Labs)، که پروژه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی متا در آن انجام می‌شود، در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ ضرری ۴.۳ میلیارد دلاری و در طی سال نیز ضرری ۱۴ دلاری را تجربه کرده است. متا اعلام کرده که ضرر مالی این بخش در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت اما اهداف بلند مدت این شرکت برای بخش یادشده مانع از عدم سرمایه‌گذاری در آن خواهد شد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید