فیس بوک تبدیل به توزیع کننده اپلیکیشن های اندرویدی و iOS در اروپا می شود - تکفارس 
فیس بوک تبدیل به توزیع کننده اپلیکیشن های اندرویدی و iOS در اروپا می شود - تکفارس 
فیس بوک تبدیل به توزیع کننده اپلیکیشن های اندرویدی و iOS در اروپا می شود - تکفارس 

فیس بوک تبدیل به توزیع کننده اپلیکیشن های اندرویدی و iOS در اروپا می شود

افشین نوری
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - 09:31
فیس بوک

تحقیق و بررسی‌ها درباره فروشگاه‌های اپ استور و پلی استور، عمدتا روی انحصار اپل و گوگل بر اپلیکیشن‌های دانلود شده در iOS و اندروید متمرکز است. اپل موضوع امنیت را به عنوان دلیل اصلی خود برای عدم اجازه سایدلودینگ اپلیکیشن‌ها در اپ استور مطرح کرده است. البته گوگل به کاربران اندروید اجازه نصب جانبی اپلیکیشن‌ها را می‌دهد و اکثر نصب‌ها از طریق فروشگاه پلی استورانجام می‌شوند. سایدلودینگ به معنای دانلود یک اپلیکیشن از یک فروشگاه شخص ثالث است.

اپل می‌گوید که باید بر همه اپلیکیشن‌های ارائه شده به کاربران آیفون نظارت کند تا مطمئن شود این اپلیکیشن‌ها بدافزار نیستند، اما قانون‌گذاران اتحادیه اروپا معتقدند که اپل این نظارت را انجام می‌دهد تا ۳۰ درصد کارمزد از خریدهای درون برنامه‌ای دریافت کند. گوگل هم تا ۳۰ درصد از خریدهای درون برنامه‌ای اپلیکیشن‌ها در پلی استور کارمزد دریافت می‌کند.

فیس بوک

وب‌سایت ورج گزارش داده است که متا به عنوان شرکت مادر فیس بوک قصد دارد برای خلاص شدن از کنترل اپل و گوگل در توزیع اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند، یک برنامه پایلوت در اتحادیه اروپا اجرا کند که به مشترکین فیس بوک اجازه خواهد داد تا اپلیکیشن‌های تبلیغ شده در این شبکه اجتماعی را مستقیما دانلود کنند. به این ترتیب کاربران آیفون نیازی به نصب اپلیکیشن از طریق اپ استور نخواهند داشت و کاربران اندروید نیز روش دیگری برای دانلود اپلیکیشن‌ها خواهند داشت. فیس بوک از خریدهای درون‌برنامه‌ای کارمزد نخواهد گرفت و توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز خواهند توانست از هر سیستم پرداختی استفاده کنند.

کاربران فیس بوک به کمک یک برنامه پایلوت در اتحادیه اروپا قادر خواهند بود اپلیکیشن‌ها را روی گوشی‌های آیفون و اندروید خود نصب کنند. بنابراین فیس بوک به توزیع کننده اپلیکیشن‌های iOS و اندروید در اروپا تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر، کاربران فیس‌بوک اگر روی یک اپلیکیشن تبلیغ‌شده در این شبکه اجتماعی کلیک کنند، برای نصب آن اپلیکیشن به فروشگاه اپ استور یا پلی استور هدایت می‌شوند. اما تحت برنامه پایلوت فیس بوک که از اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد، کاربران با ضربه زدن روی یک اپلیکیشن تبلیغ‌شده خواهند توانست آن را مستقیما از فیس بوک نصب کنند. همچنین انتظار می‌رود با اجرایی شدن قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، اپل مجبور شود از بهار سال آینده اجازه سایدلودینگ روی آیفون را در اتحادیه اروپا بدهد.

خالا باید منتظر بمانیم و ببینیم متا در اجرایی کردن برنامه آزمایشی خود چقدر موفق خواهد بود.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید