تب اخبار فیس بوک در بریتانیا، فرانسه و آلمان حذف می شود - تکفارس 
تب اخبار فیس بوک در بریتانیا، فرانسه و آلمان حذف می شود - تکفارس 
تب اخبار فیس بوک در بریتانیا، فرانسه و آلمان حذف می شود - تکفارس 

تب اخبار فیس بوک در بریتانیا، فرانسه و آلمان حذف می شود

افشین نوری
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - 17:45
فیس بوک

متا ظاهرا قصد دارد تب اخبار فیس بوک را در چند کشور دنیا حذف کند. این اتفاق قرار است در اوایل ماه دسامبر در بریتانیا، فرانسه و آلمان رخ بدهد.

متا گفته است که سایت‌های خبری می‌توانند همچنان از گزینه پیوندها، ریلز و غیره در فیس بوک استفاده کنند. کاربران نیز مشکلی برای دسترسی به محتوای خبری در فیس بوک تخواهند داشت.

متا در ادامه گفته است که به قراردادهای فیس بوک با ناشران در بریتانیا، فرانسه و آلمان احترام می‌گذارد اما این قراردادها را تمدید نمی‌کند.

به گفته متا، حذف تب اخبار فیس بوک در سه کشور مذکور بخشی از تلاش‌های این شرکت برای هدایت منابع به سمت سرویس‌هایی است که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد. ظاهرا محتوای خبری کمتر از سه درصد باردیدها در فیدهای فیس بوک به خود اختصاص داده است. به نظر می‌رسد اکثر کاربران به ویدیوهای کوتاه، ارتباط با دیگران و جستجوی علایق خود در فیس بوک تمایل دارند.

متا گفته است که این تصمیم، تعهد این شرکت برای ایجاد دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد در پلتفرم‌هایش را زیر پا نمی‌گذارد.

متا همچنین اخیرا اقدام به حذف محتوای خبری در کانادا کرده که بسیار بحث برانگیز شده است. دولت کانادا اعلام کرده که متا باید سالانه ۶۲ میلیون دلار کانادا به ناشران این کشور بپردازد. با این حال، متا هنوز از موضع خود عقب نشینی نکرده است.

وب‌سایت ورج اخیرا گزارش داده است که متا به عنوان شرکت مادر فیس بوک قصد دارد برای خلاص شدن از کنترل اپل و گوگل در توزیع اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند، یک برنامه پایلوت در اتحادیه اروپا اجرا کند که به مشترکین فیس بوک اجازه خواهد داد تا اپلیکیشن‌های تبلیغ شده در این شبکه اجتماعی را مستقیما دانلود کنند. به این ترتیب کاربران آیفون نیازی به نصب اپلیکیشن از طریق اپ استور نخواهند داشت و کاربران اندروید نیز روش دیگری برای دانلود اپلیکیشن‌ها خواهند داشت. فیس بوک از خریدهای درون‌برنامه‌ای کارمزد نخواهد گرفت و توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز خواهند توانست از هر سیستم پرداختی استفاده کنند.

کاربران فیس بوک به کمک یک برنامه پایلوت در اتحادیه اروپا قادر خواهند بود اپلیکیشن‌ها را روی گوشی‌های آیفون و اندروید خود نصب کنند. بنابراین فیس بوک به توزیع کننده اپلیکیشن‌های iOS و اندروید در اروپا تبدیل خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید