نتیجه عملکرد تراشه رایزن ۷ ۷۷۰۰X در گیک بنچ مشخص شد - تکفارس 
نتیجه عملکرد تراشه رایزن ۷ ۷۷۰۰X در گیک بنچ مشخص شد - تکفارس 
نتیجه عملکرد تراشه رایزن ۷ ۷۷۰۰X در گیک بنچ مشخص شد - تکفارس 

نتیجه عملکرد تراشه رایزن ۷ ۷۷۰۰X در گیک بنچ مشخص شد

مهدی حلوائی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - 15:37
رایزن 7 7700X

تراشه‌ی رایزن ۷ ۷۷۰۰X ای ام دی امروز در بنچمارک‌های گیک بنچ و CPU-z مشاهده و نتیجه‌ی عملکرد آن مشخص شد. با توجه به آمار منتشرشده، به‌نظر می‌رسد که این تراشه توان لازم برای رقابت با پردازنده‌ی هم‌رده‌ی اینتل Core i7-12700K را دارد.

سیستمی که در آزمایش‌های CPU-z تراشه‌ی رایزن ۷ ۷۷۰۰X روی آن نصب شده بود از مادربرد گیگابایت X670 AORUS مستر بهره می‌برد. همچنین فرکانس این تراشه در زمان آزمایش ۵.۴۲ گیگاهرتز و دمای آن نیز ۷۱ درجه‌ی سلسیوس بود. آزمایش‌های CPU-z نشان می‌دهند که فرکانس بوست رایزن ۷ ۷۷۰۰X در بالاترین حالت به ۵.۵ گیگاهرتز می‌رسد.

رایزن 7 7700X

رایزن ۷ ۷۷۰۰X موفق شد تا در آزمایش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای CPU-z به‌ترتیب نمرات ۷۷۴ و ۸۳۸۱ را دریافت کند که از این نظر، ۲۰ و ۲۷ درصد سریع‌تر از رایزن ۷ ۵۸۰۰X بوده است. همچنین عملکرد تک‌هسته‌ای این تراشه در مقایسه با اینتل Core i7-12700K نیز ۳ درصد بهتر بوده اما تراشه‌ی شرکت اینتل در بخش چندهسته‌ای حدود ۱۵ درصد سریع‌تر ظاهر شده است.

رایزن ۷ ۷۷۰۰X در بنچمارک گیک بنچ ۵ نیز موفق به کسب نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۲۲۰۹ و چندهسته‌ای ۱۴۴۵۹ شد. این تراشه در بخش تک‌هسته‌ای در مقایسه با رایزن ۷ ۵۸۰۰X، اینتل Core i7-12700K و اینتل Core i7-13700K به‌ترتیب ۳۲، ۱۹ و ۱۰ درصد سریع‌تر بوده و در بخش چندهسته‌ای نیز در مقایسه با رایزن ۷ ۵۸۰۰X و اینتل Core i7-12700K به‌ترتیب ۱۰ و ۳ درصد قدرتمندتر است. با این وجود، عملکرد چندهسته‌ای این تراشه حدود ۲۷ درصد ضعیف‌تر از اینتل Core 17-13700K می‌باشد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید