آیفون ۱۴ پرو مکس احتمالاً یکی از سنگین ترین گوشی های بازار خواهد بود - تکفارس 
آیفون ۱۴ پرو مکس احتمالاً یکی از سنگین ترین گوشی های بازار خواهد بود - تکفارس 
آیفون ۱۴ پرو مکس احتمالاً یکی از سنگین ترین گوشی های بازار خواهد بود - تکفارس 

آیفون ۱۴ پرو مکس احتمالاً یکی از سنگین ترین گوشی های بازار خواهد بود

افشین نوری
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - 15:04
آیفون 14 پرو مکس

اپل قرار است ۱۶ شهریورماه از سری آیفون ۱۴ رونمایی کند و تاکنون شایعات زیادی درباره آن وحود داشته است. حالا اطلاعات تازه‌ای درباره این سری فاش شده است.

طبق اطلاعاتی که یک افشاگر مطرح به نام Tommy Boi منتشر کرده است امسال مدل آیفون ۱۴ مکس  نخواهیم داشت و به جای آن مدل آیفون ۱۴ پلاس را خواهیم داشت که از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره خواهد برد. در کنار این مدل، یک مدل استاندارد با نمایشگر ۶.۱ اینچی، یک مذل پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و یک مدل پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی معرفی خواهد شد‌. ‌

این افشاگر همچنین گفته است که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از تراشه جدید A16 در کنار رم سریع‌تر LPDDR5 استفاده خواهند کرد. ضمن اینکه دوربین اصلی آن‌ها ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. این افشاگر اطلاعاتی نیز درباره باتری مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۴ فاش کرده است.‌به گفته این افشاگر، آیفون ۱۴ استاندارد از یک باتری ۳,۲۷۹ میلی‌آمپرساعتی، آیفون ۱۴ پلاس (مکس) از یک باتری ۴,۳۲۵ میلی‌آمپرساعتی، آیفون ۱۴ پرو از یک باتری ۳,۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی و آیفون ۱۴ پرو مکس از یک باتری ۴,۳۲۳ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهند برد.

اما Tommy Boi در مورد وزن این گوشی‌ها گفته است که آیفون ۱۴ پرو مکس وزنی برابر ۲۵۵ گرم خواهد داشت که سنگین‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس با وزن ۲۴۰ گرم خواهد بود‌. اگر ایناطلاعات درست باشد ما با یکی از سنگین‌ترین گوشی‌های بازار روبه‌رو خواهیم بود. آیفون ۱۴ پرو نیز وزنی برابر ۲۱۵ گرم خواهد داشت و وزن مدل‌های استاندارد و پلاس به‌ترتیب ۱۷۳ و ۲۴۵ گرم خواهد بود.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، وزن گوشی گلکسی S22 اولترا ۲۲۸ گرم است و وزن گلکسی زد فولد ۴ که دارای دو نمایشگر است برابر با ۲۶۳ گرم است. بنابراین، وزن بالای آیفون ۱۴ پرو مکس ممکن است باعث شود که مشتریان علاقه‌ای به خرید آن پیدا نکنند.

در رابطه با قیمت مدل‌های آیفون ۱۴ نیز Tommy Boi گفته است که قیمت آیفون ۱۴ استاندارد برابر با ۹۷۱ دلار، قیمت مدل پلاس ۷,۳۹۹ دلار ، قیمت مدل پرو ۹,۸۹۹ دلار و قیمت مدل پرو پلاس ۱۰,۸۹۹ دلار خواهد بود. البته گزارش‌های قبلی به قیمت‌های پایین‌تری اشاره کرده‌اند و باید ببینیم این گوشی‌ها در نهایت با چه قیمتی عرضه می‌شوند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید