تیک تاک ۲۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد - تکفارس 
تیک تاک ۲۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد - تکفارس 
تیک تاک ۲۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد - تکفارس 

تیک تاک ۲۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد

افشین نوری
۵ شهریور ۱۴۰۱ - 18:43
TikTok Notes

سخنگوی تیک تاک امروز تائید کرد که این شرکت تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرده است این کاذکنان عمدتا در آمریکای شمالی مشغول به کار بودند و اکثر آن‌ها در بخش تبلیغات فروش کار می‌کردند. تیک تاک از اعلام تعداد کارکنان اخراج شده خود خودداری کرده است اما گفته می‌شود حداقل ۲۰ نفر این هفته از کار خود برکنار شده‌اند.

یکی از کارکنان اخراج شده گفته است که اصلا انتظار این کار را از سوی تیک تاک نداشته است، چراکه او در کارش موفق بوده و درآمد تیک تاک نیز در ماه‌های اخیر خوب بوده است، بنابراین دلیلی برای اخراج خود نمی‌دید. اما سخنگوی تیک تاک گفته که این اقدام در جهت‌ افزایش کارایی کارکنان و تغییر در ساختار سازمانی این شرکت صورت گرفته است. تیک تاک همچنین سعی کرده است تا موقعیت شغلی برخی از کارکنان خود را تغییر دهد تا بازدهی آن‌ها افزایش یافت.

تیک تاک امیدوار است که با این اقدامات درآمد تبلیغات خود همچنان رو به رشد نگه دارد و از رقبای خود عقب نماند‌. بد نیست بدانید که شرکت‌های دیگر مثل متا‌ نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کنند و میزان استخدام نیروهای جدید خود را به منظور کاهش هزینه‌های شرکت کاهش دهند. اسنپ‌چت نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفته است.

به گزارش CNBC علیرغم افزایش تنش بین آمریکا و چین در ماه‌های اخیر، شرکت‌های فناوری این دو کشور همکاری نزدیکی باهم داشته‌اند‌. برای مثال، مایکروسافت و ByteDance در یک پروژه هوش مصنوعی در حال همکاری هستند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تیک تاک به‌عنوان یک شرکت چینی تا چه موفق خواهد بود و درآمد تبلیغات این شرکت تا آخر امسال چند میلیارد دلار خواهد شد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید