مایکروسافت نسبت به کاهش ظرفیت دیتاسنترهای ابری خود هشدار داد - تکفارس 
مایکروسافت نسبت به کاهش ظرفیت دیتاسنترهای ابری خود هشدار داد - تکفارس 

مایکروسافت نسبت به کاهش ظرفیت دیتاسنترهای ابری خود هشدار داد

افشین نوری
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - 08:42
مایکروسافت

طبق یک گزارش، دیتاسنترهای آژور مایکروسافت در آسیا، اروپا و آمریکا با مشکل کاهش ظرفیت مواجه شده‌اند و‌ این مشکل ممکن است فعالیت روزانه سازمان‌های و شرکت‌هایی از سرویس‌های ابری مایکروسافت استفاده می‌کنند دچار اختلال کند. 

ظاهرا کمبود تراشه و برخی قطعات باعث شده تا مایکروسافت نتواند امسال زیرساخت‌های ابری خود را توسعه دهد و همین موضوع باعث شده تا مشتریان این شرکت همچنان از تجهیزات قدیمی این شرکت استفاده کنند. البته مایکروسافت سعی کرده مشمل مذکور را با راه‌اندازی دیتاسنترهای جدید در نقاط مختلف دنیا برطرف کند اما این راهکار لزوما نتوانسته مشکل مشتریان این شرکت را در مناطق خاصی برطرف کند. 

مایکروسافت بارها نسبت به کاهش ظرفیت دیتاسنترهای ابری خود هشدار داده است و حتی ماه گذشته نیز یک هشدار در همین زمینه صادر کرد. این شرکت پیش‌بینی کرده است که مشکل مذکور احتمالا تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و در برخی مناطق این مشکل حادتر خواهد بود. مایکروسافت از اعلام دیتاسنترهایی که فعلا وضعیت خوبی دارند سر باز زده است تا مانع از هجوم مشتریانش به این مراکز شود. 

ظاهرا یکی از پایگاه‌های داده مایکروسافت که با مشکل کاهش ظرفیت مواجه شده US West 2 است که مشتریان این مرکز از سال ۲۰۱۷ نسبت به مشکلات آن اظهار شکایت کرده‌اند و حتی در سال ۲۰۱۹ دو تا از مشتریان بزرگ این مرکز یعنی والمارت و Chevron با مشکل دسترسی به آن مواجه شده بودند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.