مایکروسافت از افزایش حملات سایبری روسیه علیه متحدین اوکراین خبر داد - تکفارس 
مایکروسافت از افزایش حملات سایبری روسیه علیه متحدین اوکراین خبر داد - تکفارس 

مایکروسافت از افزایش حملات سایبری روسیه علیه متحدین اوکراین خبر داد

مهدی حلوائی
۵ تیر ۱۴۰۱ - 20:37
مایکروسافت

بر اساس گزارش جدید مایکروسافت، آژانس‌های اطلاعاتی روسیه تعداد حملات سایبری خود علیه کشورهای متحد اوکراین را به‌طور قابل توجهی افزایش داده‌اند. هکرهای روسیه‌ای علاوه بر سیستم‌های دولتی، نهادهای دیگری که اطلاعات مهمی در خصوص جنگ روسیه و اوکراین دارند را نیز هدف قرار داده‌اند.

حملات سایبری روسیه

مایکروسافت در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سازمان از ۴۲ کشور مختلف که مورد حملات سایبری اخیر روسیه قرار گرفته‌اند را شناسایی کرده است. بیش از ۶۰ درصد از این سازمان‌ها متعلق کشورهای عضو ناتو بوده‌اند و آمریکا نیز هدف اصلی حملات روسیه بوده است. روسیه همچنین تمرکر ویژه‌ای روی کشور لهستان داشته است چرا که این کشور مرکز ارسال کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین می‌باشد.

حملات سایبری روسیه

با توجه به گزارش مایکروسافت، به‌نظر می‌رسد استونی تنها کشور حوزه‌ی بالتیک بوده که از زمان اشغال اوکراین توسط روسیه هیچ‌گونه حمله‌ی سایبری را متحمل نشده است. مایکروسافت علت اصلی این موضوع را اتکای کشور استونی به سرویس‌‌های ابری برای شناسایی حملات سایبری اعلام کرده است. بر اساس آمار منتشرشده، تنها ۲۹ درصد از حملات سایبری روسیه موفقیت‌آمیز بوده و این حملات به سرقت اطلاعات از سازمان‌ها منتهی شده است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید