قیمت اینترنت ماهواره ای استارلینک در آمریکا به ۹۰ دلار در ماه افزایش یافت - تکفارس 
قیمت اینترنت ماهواره ای استارلینک در آمریکا به ۹۰ دلار در ماه افزایش یافت - تکفارس 
قیمت اینترنت ماهواره ای استارلینک در آمریکا به ۹۰ دلار در ماه افزایش یافت - تکفارس 

قیمت اینترنت ماهواره ای استارلینک در آمریکا به ۹۰ دلار در ماه افزایش یافت

افشین نوری
۸ تیر ۱۴۰۱ - 10:49
آمازون

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس روزبه‌روز در حال توسعه است و حالا قیمت خدمات ماهانه آن افزایش یافته است. اکنون نه‌تنها کاربران آمریکایی و کانادایی بلکه کاربران سایر کشورها با چنین افزایش قیمتی مواجه شده‌اند. 

البته لازم به گفتن است که اسپیس ایکس در طول یکسال گذشته سرعت دانلود اینترنت ماهواره‌ای خودش را بهبود بخشیده است بطوریکه این سرعت در آمریکا به ۹۰.۵۵ مگابیت بر ثانیه و در کانادا به ۹۷.۴۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.‌ این سرعت‌ها به‌ترتیب رشد ۳۸ و ۵۸ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند که در نوع خود جالب توجه است. 

با این حال، سرعت آپلود اینترنت استارلینک در هر دو ‌کشور کاهش یافته است و نسبت به سه ماه اول ۲۰۲۱ کمی تنزل پیدا کرده است که البته دلیل آن می‌تواند افزایش تعداد کاربران این سرویس اینترنتی باشد. در حال حاضر قیمت دیش و تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ۵۹۹ دلار و هزینه ماهانه آن ۱۱۰ دلار است. قیمت نسخه پریمیوم این سرویس نیز با سرعت دانلود ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه برابر با ۵۰۰ دلار در ماه است.

در اکثر کشورها، سرعت اینترنت استارلینک از سرعت اینترنت ثابت به‌مراتب بیشتر است و اخیرا نیز شرکت اسپیس ایکس با شکایتی از سوی اپراتور DISH روبه‌رو شده است که در آن ادعا شده اسپیس ایکس تبلیغات دروغ درباره اینترنت ماهواره‌ای خود ارائه کرده است.‌

اسپیس ایکس با وجود اینکه لایسنس ESIM را از سازمان FCC ندارد اما خدمات آن را در یکی از بسته‌های خود به مشتریان ارائه می‌دهد و دعوای حقوقی این شرکت با DISH نیز بر سر همین موضوع است. در هر حال باید منتظر ماند دید اسپیس ایکس چه واکنشی به این شکایت نشان می‌دهد.

نظر شما درباره سرعت و قیمت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چیست؟

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید