روسیه راهکاری برای شناسایی دیش های اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین پیدا کرده است - تکفارس 
روسیه راهکاری برای شناسایی دیش های اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین پیدا کرده است - تکفارس 

روسیه راهکاری برای شناسایی دیش های اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین پیدا کرده است

افشین نوری
۳ دی ۱۴۰۱ - 08:46
روسیه راهکاری برای شناسایی دیش های اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین پیدا کرده است - تکفارس 

به نظر می‌رسد نیروهای نظامی روسیه توانسته‌اند راهکاری برای مقابله با اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشور اوکراین پیدا کنند. شرکت اسپیس ایکس بعد از حمله روسیه به اوکراین سعی کرد تا با ارسال تجهیزات به اوکراین سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اختیار شهرواندان اوکراینی قرار دهد. این موضوع باعث خشم روسیه شد و مقامات روسی این کار اسپیس ایکس را در دخالت نظامی قلمداد کردند.  

حالا نیروهای نظامی روسیه یک کیت مخصوص شناسایی دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را توسعه داده‌اند که می‌تواند با دقت ۵ متر محل استقرار این دیش‌ها را پیدا کند و به نیروهای نظامی روسی اجازه دهد تا آنجا را مورد هدف موشکی قرار دهند. 

این کیت‌ها در کارخانه‌ای به نام Sestroretsk در سن پترزبورگ روسیه ساخته می‌شوند و قرار است از آن‌ها به‌طور گسترده در جنگ اوکراین استفاده شود‌. روسیه تاکنون بسباری از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را مورد حمله قرار است اما در بخش ارتباط اینترنتی ماهواره‌ای نتوانسته بود کاری کند. ‌کیت حدید شامل تجهیزاتی زیادی از جمله یک آنتن می‌شود که روی خودرو نصب هستند و امکان جابجایی آن وجود دارد. این کیت با دقت ۵ متر قادر به شناسایی دیش های ماهواره‌ای استارلیک در نقاط مختلف اوکراین است و این قابلیت احتمالا مشکلات جدی برای شهروندان اوکراینی ایجاد خواهد کرد. 

کیت جدید روسیه با نام Borschevik احتمالا معادلات میدان نبرد را به نفع روسیه تغییر خواهد داد و نیروهای نظامی روسیه خواهند توانست به‌راحتی راه‌های ارتباط اینترنتی اوکراینی‌ها را قطع کنند و دست برتر را در این زمینه داشته باشند. روسیه قبلا به اسپیس ایکس هشدار داده بود که به هیچ وجه دخالت این شرکت در جنگ اوکراین را تحمل نخواهد کرد. ‌

در رابطه با مشخصات کیت جدید روسیه گفته شده است که این کیت در عرض ۵ دقیقه قابل راه‌اندازی است و می‌‌تواند در عرض ۱۵ دقیقه اهداف خود را شناسایی کند. دقت این کیت از ۵ متر تا ۶۰ متر متغیر است و تا فاصله ۱۰ کیلومتری قابل استفاده است. این کیت همچنین در باندهای فرکانسی ۲.۴ و ۵.۸ گیگاهرتز کار می‌کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد آن‌ها در میدان نبرد چگونه حواهد بود و آیا روسیه با استفاده از آن‌ها می‌تواند دیش‌های استارلینک را مورد هدف قرار دهد یا نه.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید