به‌زودی امکان اتصال مستقیم گوشی به اینترنت ماهواره ای استارلینک فراهم می شود - تکفارس 
به‌زودی امکان اتصال مستقیم گوشی به اینترنت ماهواره ای استارلینک فراهم می شود - تکفارس 

به‌زودی امکان اتصال مستقیم گوشی به اینترنت ماهواره ای استارلینک فراهم می شود

افشین نوری
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - 17:13
سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

در حالیکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس توانسته اکثر کشورهای دنیا را پوشش دهد، این شرکت قصد دارد امکان ارتباط مستقیم گوشی‌های هوشمند به شبکه اینترنتی استارلینک را نیز فراهم کند. 

اسپیس ایکس تاکنون حدود ۳۰۰۰ ماهواره به مدار زمین پرتاب کرده است و قرار است تعداد آن‌ها را به  ۱۲۰۰۰ عدد افزایش دهد.‌ اینترنت ماهواره‌ای این شرکت هم‌اکنون ‌بیش از ۵۰۰ هزار مشترک در سراسر دنیا دارد و حالا قرار است  این اینترنت به‌طور مستقیم در دسترس گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد. 

در حال حاضر، کاربران برای وصل شدن به اینترنت استارلینک نیاز به خرید تجهیزات خاصی دارند که توان خرید آن برای همه افراد وجود ندارد. بنابراین اگر کاربران بتوانند بدون نیاز به این تجهیزات به اینترنت ماهواره‌ای وصل شوند در این صورت ما شاهد اتفاق بزرگی خواهیم بود. 

در همین راستا، اسپیس ایکس برای دریافت مجوز استفاده از نسل دوم ماهواره‌های استارلینک خود، به سازمان FCC درخواست داده است و از طریق همین ماهواره‌های پیشرفته امکان اتصال گوشی‌های هوشمند به اینترنت استارلینک فراهم خواهد شد. 

این شرکت قصد دارد ۷۵۰۰ ماهواره نسل دوم استارلینک را به فضا پرتاب کند و انتظار می‌رود که این کار ظرف چند سال آینده انجام شود. حداکثر سرعت دانلود این اینترنت حدود ۱۸ مگابیت بر ثانیه خواهد بود. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که اسپیس ایکس این فناوری را چه زمانی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید