اینترنت ماهواره ای استارلینک به سرعت دانلود بی نظیری دست یافت - تکفارس 
اینترنت ماهواره ای استارلینک به سرعت دانلود بی نظیری دست یافت - تکفارس 

اینترنت ماهواره ای استارلینک به سرعت دانلود بی نظیری دست یافت

افشین نوری
۲ خرداد ۱۴۰۱ - 07:58
سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

طبق یک گزارش جدید، ماهواره اینترنتی استارلینک شرکت اسپیس ایکس که متعلق به ایلان ماسک است به یک سرعت دانلود جالب‌توجه در آمریکا دست یافته است.

ماهواره‌های استارلینک در مدار کوتاه زمین گردش می‌کنند و هدف آن‌ها ایجاد دسترسی مردم به اینترنت در هر مکانی که هستند است.

نتایج تست‌های قبلی نشان می‌داد که سرعت میانگین دانلود استارلینک از سرعت دانلود پهن‌باند در اکثر کشورها بیشتر است. اما جدیدترین نتایج نشان می‌دهند که سرعت آن به ۳۰۱ مگابیت بر ثانیه رسیده است که سرعت بسیار بالایی است. این در حالیست که امکان بهبود این سرعت همچنان وجود دارد و البته سرعت آپلود نیز نیاز به بهبود دارد.‌‌

استارلینک

اسکرین‌شات مربوط به سرعت جدید استارلینک را یک‌ کاربر ردیت که ساکن ویسکونسین در شمال شرقی آمریکاست منتشر کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که استارلینک همچنان پتانسیل‌های زیادی برای افزایش سرعت خود دارد.

البته ماهواره‌های استارلینک یک مشکل بزرگ دارند و آن این است که سرعت دانلود ثابتی ارائه نمی‌کنند و نوسان زیادی در این زمینه دارند. مثلا سرعت دانلود آن ممکن است گاهی به عدد ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد و گاهی به ۱.۲۳ مگابیت بر ثانیه.

با این حال، محققان Ookla نشان داده‌اند که سرعت متوسط دانلود استارلینک در آمریکا ۱۰۵ مگابیت بر ثانیه است.‌ همچنین حداکثر سرعت ثبت شده در سه ماهه چهارم سال گذشته ۱۹۱ مگابیت بر ثانیه در یکی از مناطق میامی بوده و کمترین سرعت ۶۴.۹۵ مگابیت بر ثانیه در اورگان اتفاق افتاده است.

مقایسه نتایج سه ماهه چهارم سال گذشته نشان می‌دهد که کمترین و بیشترین سرعت‌های دانلود استارلینک حدود ۳۰ درصد نسبت به سه ماهه سوم همان سال افزایش یافته‌اند که چیزی حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌شود، اما میانگین سرعت فقط ۱۰ درصد افزایش یافته است. یک کاربر نیز اخیرا ادعا کرده بود که به سرعت دانلود ۵۶۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرعت‌های دانلود و آپلود استارلینک در ماه‌های آینده چه بهبودهایی پیدا می‌کنند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید