مایکروسافت درایو HDD را منسوخ می کند - تکفارس 
مایکروسافت درایو HDD را منسوخ می کند - تکفارس 
مایکروسافت درایو HDD را منسوخ می کند - تکفارس 

مایکروسافت درایو HDD را منسوخ می کند

افشین نوری
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 17:09
مایکروسافت

مایکروسافت ظاهرا قصد دارد داریوهای بوت HDD را به‌کلی منسوخ کند و به نظر می‌رسد اکثرا کاربران نیز ترجیح می‌دهند به جای HDD از SSD کنند.

وب‌سایت Trendfocus گزارش داده است که‌مایکروسافت از شرکت‌های سازنده‌ کامپیوتر خواسته است که تا به‌تدریج و تا اواخر سال ۲۰۲۳ از درایوهای HDD به سمت SSD سوئیچ‌ کنند.‌

هنوز دلیل این تصمیم مایکروسافت مشخص نیست در حالیکه ‌پیش‌نیازهای استفاده از SSD در ویندوز ۱۱ فقط برای سیستم‌های با حافظه ۶۴ گیکابایت به بالا فراهم است.

شاید یکی از دلایل این کار آن باشد که ویندوز ۱۱ روی درایوهای HDD  عملکرد ضعیفی دارد و مایکروسافت می‌خواهد با سوئیچ کردن به SSD از همه قابلیت‌های این سیستم عامل استفاده کند. ضمن اینکه ویندوز ۱۱ دارای قابلیت‌هایی است که فقط با SSD کار می‌کنند که از آن جمله می‌توان به DirectStorage API اشاره کرد.‌

البته حافظه SSD با وجود اینکه سرعت بالایی دارد اما می‌تواند هزینه ساخت یک کامپیوتر را بالا ببرد که این موضوع می‌تواند در کشورهای در حال توسعه بسیار حائزاهمیت باشد.

وب‌سایت Trendfocus در گزارش خود گفته است که سازندگان کامپیوتر سعی دارند مایکروسافت را قانع کنند تا ددلاین تعیین شده را تا سال ۲۰۲۴ عقب ببرد تا آن‌ها فرصت لازم برای انجام تغییرات را داشته باشند. در هر حال، باید ببینیم مایکروسافت در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد.

نظر شما درباره این اقدام مایکروسافت چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید