مایکروسافت: مرورگر اج ۲۷۳.۷ پتابایت حافظه رم کاربران را ذخیره کرده است - تکفارس 
مایکروسافت: مرورگر اج ۲۷۳.۷ پتابایت حافظه رم کاربران را ذخیره کرده است - تکفارس 

مایکروسافت: مرورگر اج ۲۷۳.۷ پتابایت حافظه رم کاربران را ذخیره کرده است

افشین نوری
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - 07:41
مایکروسافت اج

مایکروسافت اخیرا قابلیت‌های خوبی برای مرورگر اج خود ارائه کرده است و‌ همیشه سعی کرده با تبلیغ این قابلیت‌ها دلایل برتری اج نسبت به کروم را پررنگ‌تر کند. 

این شرکت حالا در جدیدترین آمار خود گفته است که قابلیت Sleeping Tabs اج باعث شده تا ۲۷۳.۷ پتابایت از حجم رم در طول ۲۸ روز گذشته ذخیر بشود‌ که چیزی حدود ۳۹ مگابایت برای برای هر تب باز شده است. 

 مایکروسافت در توضیح این آمار گفته است که این قابلیت در طول ۲۸ روز گذشته روی بیش از ۶ میلیارد تب در دستگاه‌های ویندوزی استفاده شده و منجر به ذخیره ۲۷۳.۷ پتابایت حافظه رم شده است. 

بد نیست بدانید که مایکروسافت قابلیت Sleeping Tabs را در ماه ژانویه سال گذشته ارائه کرد و برای کاربرانی طراحی شده است که دوست دارند ده‌ها تب را به‌طور همزمان باز کنند. این کار منجر به اشغال حجم برزگی از فضای رم و در نتیجه کند شدن سیستم می‌شود اما با قابلیت مذکور می‌توان ‌تب‌های باز مانده را در حالت فریز قرار داد تا فضای رم آزاد بشود. 

هرچند ۳۹ مگابایت برای هر تب عدد بزرگی به نظر نمی‌رسد اما در صورتی که تعداد تب‌های باز بیشتر باشد و دستگاه موردنظر نیز حافظه زیادی نداشته باشد می‌تواند کاملا تاثیرگذار باشد. این قابلیت حتی می‌تواند باعث افزایش عمر باتری لپ‌تاپ‌ها بشود. 

لازم به ذکر است که این قابلیت به‌طور پیش‌فرض در حالت فعال قرار دارد و شما می‌توانید در بخش تنظیمات مرورگر اج قسمت System and Performance – Optimize Performance آن را غیرفعال کنید. 

طبق گزارش‌های منتشره، مرورگر اج در ماه اوریل امسال توانست با پشت سر گذاشتن سافاری تبدیل به دومین مرورگر محبوب دنیا شود. این مرورگر در حال حاضر ۱۰ از سهم بازار مرورگر را در اختیار دارد و هنوز فاصله زیادی با کروم با سهم ۶۶ درصدی دارد. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید