Blue Origin پنجمین ماموریت سرنشین‌دار خود را با موفقیت انجام داد - تکفارس 
Blue Origin پنجمین ماموریت سرنشین‌دار خود را با موفقیت انجام داد - تکفارس 
Blue Origin پنجمین ماموریت سرنشین‌دار خود را با موفقیت انجام داد - تکفارس 

Blue Origin پنجمین ماموریت سرنشین‌دار خود را با موفقیت انجام داد

افشین نوری
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - 07:30
Blue-Origins

شرکت فضایی Blue Origin که متعلق به جف بزوس مالک آمازون است توانسته با موفقیت پنجمین ماموریت سرنشین‌دار خود را انجام دهد.

در این ماموریت شش فضانورد با استفاده از فضاپیمای New Shepard به فضا پرتاب شدند. این ماموریت که NS-21 نام داشت روز یکشنبه در سایت Launch Site One در شهر تگزاس انجام شد و‌ علاوه بر اینکه پنجمین ماموریت سرنشین‌دار Blue Origin بود، ۲۱مین ماموریت این شرکت از ابتدای تاسیس‌اش نیز بود.

فضاپیمای New Shepard از هیدروژن مایع و اکسیژن مایع برای سوخت خود استفاده کرده بود، اما نکته جالب اینکه Blue Origin ادعا کرده است سیستم پرتاپ این فضاپیما هیچ‌ گاز دی اکسید کربنی تولید نکرده است و‌ کاملا دوستدار محیط زیست بوده است. بد نیست بدانید که پرتاب فضاپیماها اغلب با ایجاد آلودگی و تولید گاز دی اکسید کربن همراه هستند.

سه دقیقه بعد از پرتاب فضاپیما، کپسول آن جدا شد و این کپسول نیز چند دقیقه در فضا باقی ماند و از خط Kármán عبور و سپس با فعال شدن بوستر فضاپیما به زمین بازگشت. بازگشت موفقیت‌آمیز فضانوردان نشان داد که Blue Origin عملکرد خوبی در این ماموریت داشته است.

افرادی که به‌عنوان فضانورد در این ماموریت شرکت داشتند شامل شخصیت‌های مختلفی می‌شدند. یکی از آن‌ها Katya Echazarreta نام داشت که یک جوان ۲۶ سال بود که موسسه Space for Humanity اسپانسر او بود.

بقیه فضانوردان عبارت بودند از  Evan Dick  و Victor Correa Hespanha که اولی یک سرمایه‌گذار و کارآفرین در هولدینگ Dick Holdings, LLC است و دومی اولین توریست برزیلی بود که توسط موسسه Crypto Space Agency پشتیبانی می‌شد.

این ماموریت در واقع یک ماموریت توریستی بود و ما در آینده شاهده انجام تعداد بیشتری از آن‌ها خواهیم بود. ظاهرا هزینه این سفر برای هر کدام از فضانوردان بالای ۴۵۰ هزار دلار بوده است و مسلما هرچه قیمت‌ها پایین‌تر باشند افراد بیشتری شانس سفر به فضا پیدا خواهند کرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید