ماموریت سفر به ماه ناسا تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد - تکفارس 
ماموریت سفر به ماه ناسا تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد - تکفارس 

ماموریت سفر به ماه ناسا تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد

مهدی حلوائی
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 13:47
ماموریت آرتمیس ناسا

بیل نلسون، مدیر سازمان ناسا، در خبری اعلام کرد که ماموریت سفر به ماه آرتمیس (Artemis) به علت مسائل پیش‌آمده برای این سازمان حداقل تا سال ۲۰۲۵ آغاز نخواهد شد.

ناسا چند ماه پیش قراردادی را با اسپیس ایکس امضا کرد که بر اساس آن، این شرکت وظیفه‌ی ساخت ماه‌پیمای مورد نیاز برای ماموریت آرتمیس را بر عهده خواهد داشت. انتخاب اسپیس ایکس از سوی ناسا باعث نارضایتی شرکت بلو اوریجین شد و این شرکت به همین دلیل از ناسا شکایت کرد. هر چند که این شکایت نتوانست رای مثبت دادگاه را دریافت کند اما برنامه‌های ناسا را تا ۷ ماه به تاخیر انداخت.

ماموریت آرتمیس ناسا

ماموریت آرتمیس I با هدف آزمایش راکت اسپیس لانچ سیستم و کپسول اوریون انجام خواهد شد و ماموریت آرتمیس II نیز این راکت را به همراه چند سرنشین در فاصله‌ی ۴۰.۰۰۰ مایلی ماه قرار خواهد داد. همچنین هدف ماموریت آرتمیس III که اسپیس ایکس وظیفه‌ی ساخت ماه‌پیمای آن را بر عهده دارد، فرود مجدد انسان روی ماه خواهد بود. در حال حاضر ناسا قصد دارد تا تلسکوپ فضایی جیمز وب را در ماه آینده و در تاریخ ۲۷ آذر (۱۸ دسامبر) به فضا پرتاب کند.

نظر شما در مورد ماموریت آرتمیس چیست؟ آیا ناسا موفق می‌شود تا سرانجام این ماموریت را در سال ۲۰۲۵ به پایان برساند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.