سومین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین با موفقیت انجام شد - تکفارس
سومین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین با موفقیت انجام شد - تکفارس
سومین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین با موفقیت انجام شد - تکفارس

سومین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین با موفقیت انجام شد

مهدی حلوائی
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - 07:43
ماموریت بلو اوریجین

بلو اوریجین روز گذشته موفق شد تا سومین ماموریت فضایی به همراه سرنشین خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. این اولین باری بود که بلو اوریجین فضاپیمایی را با ظرفیت کامل ۶ مسافر به فضا پرتاب می‌کند. فضاپیمای نیو شپرد NS-19 بلو اوریجین در ابتدا قرار بود تا در تاریخ ۱۸ آذر (۹ دسامبر) ماموریت خود را آغاز کند اما شرایط نامساعد جوی باعث شد تا این تاریخ به صبح روز گذشته موکول شود.

آلن شپرد اولین فضانورد آمریکایی ناسا بود که در سال ۱۹۶۱ مسافر فضا شد و فضاپیمای نیو شپرد نیز به احترام او نام‌گذاری شده است. مسافر ویژه‌ی پرواز روز گذشته‌ی بلو اوریجین نیز لورا شپرد چرچلی، بزرگترین دختر آلن شپرد بود. دیلن تیلر، مدیر عامل شرکت فضایی وویجر اسپیس (Voyager Space) به همراه لین بس و کمرن بس دیگر مسافران این پرواز بودند. همچنین مایکل استارهن، ستاره‌ی سابق فوتبال آمریکایی و مجری تلویزیونی فعلی، آخرین مسافر پرواز روز گذشته بود. استارهن احتمالاً پس از ویلیام شتنر و جف بزوس، مشهورترین شخصی است که با تیم فضایی بلو اوریجین سفر به فضا را تجربه کرده است.

پرواز روز گذشته‌ی فضاپیمای نیو شپرد بدون هیچ مشکلی انجام شد و مسافرین پس از پرتاب تنها سه و نیم دقیقه فرصت داشتند تا قبل از بازگشت به زمین، حضور در شرایط جاذبه‌ی صفر و بی‌وزنی کامل را تجربه کنند. ماموریت روز گذشته‌‌ی بلو اوریجین به‌طور کلی تنها ۱۰ دقیقه به‌طول ‌انجامید.

نظر شما در مورد سفرهای فضایی شرکت‌های بلو اوریجین و اسپیس ایکس چیست؟ به‌نظر شما در سال‌های آینده شاهد عادی‌شدن این سفرها خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید