مشخصات کارت های گرافیکی سری AMD Radeon RX 6×50 XT فاش شد - تکفارس 
مشخصات کارت های گرافیکی سری AMD Radeon RX 6×50 XT فاش شد - تکفارس 
مشخصات کارت های گرافیکی سری AMD Radeon RX 6×50 XT فاش شد - تکفارس 

مشخصات کارت های گرافیکی سری AMD Radeon RX 6×50 XT فاش شد

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:48
AMD

کارت‌های گرافیکی جدید RX 6×50 XT شرکت AMD ارتقاهای خوبی نسبت به طراحی قدیمی RDNA 2 دارند و بنچمارک‌های اولیه آن‌ها نشان می‌دهند که قدرت رقابت با کارت‌های انویدیا را خواهند داشت و از نطر قیمتی نیز می‌توانند نظر مشتریان را به خود جلب کنند.

هفته گذشته AMD کارت‌های گرافیکی RDNA 2  خود را عرضه کرد و حالا تائید شده است که کارت‌های گرافیکی سری آینده RX 6950 XT دارای توان حرارتی ۳۳۵ وات خواهند بود. که ۳۵ وات بیشتر از RX 6900 XT خواهد بود. همچنین سرعت کلاک گیمینگ آن به ۲۱۰۰ مگاهرتز افزایش یافته و تا ۲۳۱۰ مگاهرتز بوست خواهد شد. در رابطه با حافظه نیز گفته می‌شود این کارت گرافیکی با حافظه ۱۸ Gbps ارائه خواهد شد.

AMD

نکته جالب اینکه، بنچمارک‌های اولیه نشان می‌دهند که RDNA 2 نه‌تنها سریع‌تر از RTX 3090 بلکه سریع‌تر از RTX 3090 Ti نیز است. این موضوع با توجه به اینکه دو کارت RTX فوق از سرعت اورکلاک فوق‌العاده‌ای برخوردارند جالب‌توجه است. بنچمارک‌ مذکور با استفاده از سیستم ۳DMark TimeSpy انجام شده و نتایج آن نشان می‌دهد که RX 6950 XT حدود ۶.۵ درصد سریع‌تر از RTX 3090 Ti در رزولوشن‌های ۱۴۴۰p است.

کارت گرافیکی RX 6750 XT  نیز با توان حرارتی ۲۵۰ وات عرضه خواهد شد و نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که رقیب جدی RTX 3070 خواهد بود. عملکرد ردیابی اشعه آن نیز بسیار بهتر از RTX 3060 Ti خواهد بود. مشخصات آن نیز عبارت خواهند بود از سرعت کلاک ۲۴۹۵ مگاهرتز با بوست کلاک ۲۶۰۰ مگاهرتز و حافظه ۱۸ Gbps.

در رابطه با قیمت نیز هنوز چیزی مشخص نیست اما انتظار می‌رود که AMD برای رقابت با انویذیا قیمت‌های پایین‌تری برای آن‌ها در نظر بگیرد.‌ این کارت‌های گرافیکی می‌توانند بازار جریان اصلی را در اختیار بگیرند و اگر در تاخیری در تولید آن‌ها پیش نیاید اواخر این ماه معرفی بشوند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید