AMD خبر از معرفی پردازنده های جدید سری Dragon Range برای لپ تاپ های گیمینگ رده‌بالا داد - تکفارس 
AMD خبر از معرفی پردازنده های جدید سری Dragon Range برای لپ تاپ های گیمینگ رده‌بالا داد - تکفارس 

AMD خبر از معرفی پردازنده های جدید سری Dragon Range برای لپ تاپ های گیمینگ رده‌بالا داد

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 07:57
ای ام دی

شرکت AMD در جریان انتشار گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۲ خود از برنامه‌هایش برای معرفی پردازنده‌های لپ تاپ سری Ryzen 7000 Zen 4 خبر داد. این پردازنده‌ها قرار است برای لپ تاپ‌های گیمینگ سبک عرضه بشوند.

اما یک تحلیلگر مطرح به نا‌م Ian Cutress گفته است که AMD می‌خواهد در کنار این پردازنده‌ها، از سری دیگری به نام “Dragon Range” برای لپ تاپ‌های گیمینگ قدرتمند نیز رونمایی کند که بالاترین هسته و رشته پردازشی را خواهند داشت. ‌

به‌گفته این تحلیلگر، توان حرارتی سری Dragon Range بیشتر از ۵۵ وات خواهد بود و برای لپ تاپ‌های ضخیم‌تر از ۲۰ میلیمتر ساخته خواهند شد. این پردازنده‌ها ظاهرا از معماری PCIe 5 و رم DDR5 استفاده خواهند کرد و عملکرد بسیار بهینه‌ای خواهند داشت.

پردازنده‌های سری Ryzen 7000 Zen 4 “Phoenix نیز برای لپ تاپ‌های سبک با ضخامت کمتر از ۲۰ میلیمتر و توان حرارتی ۳۵-۴۵ وات ارائه خواهند شد. این سری نیز از فناوری PCIe 5 بهره خواهد برد اما به جای DDR5 از رم LPDDR5 پشتیبانی خواهد کرد.

پردازنده Ryzen 7000 به همراه سری Raphael که جایگزین Ryzen 5000 خواهد شد اواخر امسال با معماری Zen 4 معرفی خواهند شد و اولین پردازنده‌های Zen 4 شرکت AMD خاهند بود که با فناوری ۵ نانومتری TSMC ساخته خواهند شد.

شرکت AMD در سه ماهه نخست امسال با کسب درآمد ۵.۸۹ میلیارد دلار عملکرد خوبی داشته است و فروش محصولات این شرکت ۷۱ درصد رشد نسبت به سال کذشته رشد داشته‌اند. این شرکت همچنین قصد دارد در گزارش‌های مالی آینده خود درآمدهای هر بخش را به تفکیک ارائه کند تا مشخص شوند مثلا پردازنده‌های Radeon یا Ryzen چقدر فروش داشته‌اند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.