الگوریتم جدید اینستاگرام به دنبال کنار زدن تیک تاک است - تکفارس 
الگوریتم جدید اینستاگرام به دنبال کنار زدن تیک تاک است - تکفارس 
الگوریتم جدید اینستاگرام به دنبال کنار زدن تیک تاک است - تکفارس 

الگوریتم جدید اینستاگرام به دنبال کنار زدن تیک تاک است

مهدی ملکی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 18:18
اینستاگرام تیک تاک

اینستاگرام به زودی ریلزهای غیراورجینال کمتری را به کاربران نمایش خواهد داد. این یعنی تمام محتوای بازنشر شده از اپلیکیشن‌های دیگر مانند تیک تاک، در مقایسه با محتوای اورجینالی که کاربران برای این شبکه اجتماعی تولید می‌کنند، اولویت نمایش کمتری خواهند داشت.

آدام موزری (Adam Mosseri) مدیر اینستاگرام اخیراً این موضوع را از طریق توییتر تایید کرده است. او طی یک یک ویدیو به سه ویژگی جدید اینستاگرام یعنی تگ‌های محصولات، تگ بهبود یافته برای کاربران و همچنین اعطای اولویت بیشتر به ریلزهای اورجینال، اشاره کرده است.

بنابراین در آینده، محتوایی که از پایه خودتان تولید می‌کنید، بیش از محتوایی که باز نشر می‌نمایید، در اولویت اینستاگرام برای نمایش به سایرین قرار خواهد گرفت. از طرفی این سوال مطرح است، آیا محتوایی که خودتان با تلاش و زحمت روی سایر پلتفرم‌ها تولید نموده و اکنون آن را بازنشر می‌کنید هم چنین شرایطی را سپری خواهد کرد؟

جواب دادن به این سوال آسان نیست و باید منتظر بمانیم و در عمل ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. خود موزری نیز در پاسخ به یکی از کاربران، همین عبارت را برای تشخیص محتوای اورجینال به کار برده است. در حال حاضر ویژگی ریلز در کشوری مانند اینستاگرام، در غیاب تیک تاک به محبوبیت زیادی رسیده است. در مناطق دیگر از جمله ایالات متحده و انگلستان، تیک تاک هنوز هم پلتفرم برتر حوزه ویدیوهای کوتاه تلقی می‌شود.

در حال حاضر بسیاری از ریلزهای وایرال اینستاگرام، دارای لوگوی تیک تاک هستند؛ به این ترتیب حداقل کاری که تولید کنندگان محتوا برای جلوگیری از کاهش بازدید ویدیوهایی بازنشر شده خود می‌توانند انجام دهند، حذف این لوگوست.

همچنین اینستاگرام اخیراً قابلیت جدیدی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی معرفی کرده است. این قابلیت برای سرویس ریلز اینستاگرام ارائه شده است.

این قابلیت بخشی از برنامه بزرگ متا برای روز جهانی زمین و جلوگیری از تغییرات آب‌وهوایی است و به کاربران کمک می‌کند تا برای پشتیبانی از موضوعات محیط‌زیستی کمک مالی جمع‌آوری کنند.

در چند مدت گذشته، شاید بزرگ‌ترین خبر حاشیه‌ساز این شبکه اجتماعی، اعلام نتیجه تحقیقی بود که نشان می‌داد این پلتفرم محبوب متا، نمی‌تواند از بانوان محافظت کند.

مطالعه مورد اشاره که نفرت پنهان (Hidden Heat) نام دارد، اخیراً توسط مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) یک سازمان غیرانتفاعی انجام شده است. اگرچه گروه مورد ارزیابی این مطالعه بسیار کوچک و همچنین شامل افراد مشهوری بوده است، اما نتایج کاملاً هشدار دهنده هستند.

۵ خانم شرکت کننده در این مطالعه، طی دوره یک ماهه فعالیت خود، در مجموع ۸۷۱۷ پیام مستقیم دریافت کردند که به گفته محققان، از هر ۱۵ پیام، ۱ عدد از آن‌ها خلاف قوانین و سیاست‌های محتوای توهین‌آمیز اینستاگرام است.

منبع: The Indian Express

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید