آموزش اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از این طریق - تکفارس 
آموزش اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از این طریق - تکفارس 
آموزش اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از این طریق - تکفارس 

آموزش اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از این طریق

محمد صداقت
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - 10:36
آموزش اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از این طریق

در این مطلب قرار است به آموزش اینفلوئنسر شدن در ۱۱ مرحله پرداخته شود. شما در این مطلب می‌توانید فرایند تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر شامل درک رسانه‌های اجتماعی، راه‌اندازی برند شخصی و رازهای الهام بخشی به مخاطبان را کشف کنید.

اینفلوئنسر به چه کسی گفته می‌شود؟

اینفلوئنسر به شخصی گفته می‌شود که از رسانه‌های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری مردم استفاده می‌کند. اینفلوئنسرهای موفق معمولاً محتوای باکیفیتی همراه با دانش تخصصی ارائه می‌کنند و در آن ارزش خاصی را به مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی آموزش می‌دهند. در واقع اینفلوئنسرها توانایی خاصی در ارتباط با مخاطبان دارند. به همین دلیل از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار هستند.

تعریف و معنای اینفلوئنسر بودن، دائماً در حال تغییر است. در واقع نوع محتوای اشتراک‌گذاری شده در شبکه‌های اجتماعی و روش اشتراک‌گذاری آن توسط اینفلوئنسرها دائماً در حال تغییر است. اینفلوئنسرها می‌توانند رقصنده‌های تیک تاک یا افرادی باشند که ویدیوهای آموزشی ارائه می‌دهند. با وجود تفاوت‌های ذکر شده، وجه اشتراکی بین اینفلوئنسرها وجود دارد:

  • اینفلوئنسرها لازم نیست حتماً مشهور باشند تا به موفقیت برسند. شما می‌توانید بدون آن که از قبل مشهور باشید، اینفلوئنسر شوید. در واقع اینفلوئنسرها می‌توانند مخاطبان آنلاین زیادی را به خود جذب کنند. گاهی اوقات سلبریتی­ها نیز جذب محتوای ارائه شده توسط اینفلوئنسرها می‌شوند.
  • عبارت‌هایی مانند اینفلوئنسر ماکرو، میکرو و نانو در این صنعت وارد شده‌اند تا اندازه مخاطبان یک اینفلوئنسر را نشان دهند. اینفلوئنسرهای ماکرو ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون دنبال کننده دارند. در حالی که اینفلوئنسرهای میکرو بین ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار فالوور و اینفلوئنسرهای نانو ۱۰ هزار دنبال کننده دارند.
  • اینفلوئنسرها پتانسیل رشد کسب و کار را دارند. قدرت اینفلوئنسر بودن به نوع بازاریابی نیز بستگی دارد. شما می‌توانید به لطف ارتباط با مخاطبان، توجه کاربران و برندهای رسانه‌های اجتماعی را جلب کنید. در واقع این برندها برای تبلیغ محصولات خود به شما پول می‌دهند.

اینفلوئنسر در مقابل تولید کننده محتوا

شما باید در مراحل تحقیق درباره اینفلوئنسر شدن، به بررسی تفاوت بین اینفلوئنسر و تولید کننده محتوا بپردازید. در جدول زیر به بیان شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو می‌پردازیم تا بتوانید با اطلاعات کامل تصمیم‌گیری کنید.

تولید کننده محتوااینفلوئنسر
از تخصص خود برای جذب مشتری استفاده می­ کنند.

از فالوورهای خود برای تبلیغ برندهای دیگر در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

ممکن است محصولات، خدمات و اشتراک‌ها را به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان بفروشند یا از تبلیغات برای این کار استفاده کنند.ممکن است به ازای تبلیغ برندهای دیگر پول دریافت کنند. علاوه بر آن ممکن است از طریق پیوندهای وابسته در پست‌های اجتماعی کمیسیون دریافت کند یا محصولات خود را مستقیماً به مصرف‌کنندگان بفروشد.
محتوای ویدئویی، صوتی، تصویری و متنی ایجاد می‌کنند.محتوای ویدئویی، صوتی، تصویری و متنی ایجاد می‌کنند.
ممکن است سئوی وب‌سایت و تولید محتوای باکیفیت مانند مطالب ویدیویی و صوتی را در اولویت قرار دهند.ممکن است ایجاد رابطه با مخاطبان و ایجاد محتوای بدون فیلم‌نامه و پشت‌صحنه را در اولویت قرار دهد.

بازاریابی اینفلوئنسرها: مواردی که در سال ۲۰۲۴ باید بدانیم

اگر در آینده دوست دارید که اینفلوئنسر شوید، باید صنعتی که قرار است در آن فعالیت کنید را به خوبی بررسی نمایید. گزارش وضعیت گرایش‌های بازاریابی ورودی Hubspot در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که بازاریابی اینفلوئنسرها، برترین روند نوظهور سال ۲۰۲۲ بوده است و ۳۴ درصد از بازاریابان مورد بررسی از این استراتژی استفاده می‌کنند. گزارش وضعیت بازاریابی اینفلوئنسرها در سال  2022 پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۲، اینفلوئنسرها و برندهایی که با آن‌ها کار می‌کنند، ۱۶.۴ میلیارد دلار درآمد داشته باشند.

برنامه بازاریابی اینفلوئنسرها نشان می‌دهد که:

  • از بین برندهایی که بازاریابی اینفلوئنسرها را به کار می‌گیرند، ۸۰ درصد از آن‌ها از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • در واقع برندها از سال ۲۰۲۱، دستمزد اینفلوئنسرها را با محصولات رایگان پرداخت می‌کنند.
  • در سال ۲۰۲۱، تعداد شرکت‌هایی که خدمات بازاریابی اینفلوئنسرها را ارائه می‌کنند یا در آن تخصص دارند، به ۱۸۹۰۰ شرکت در سراسر جهان افزایش یافت.
  • برترین صنایعی که از بازاریابی اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند، عبارتند از: مد و زیبایی (۱۵ درصد)، سلامت و تناسب اندام (۱۳ درصد)، سفر و سبک زندگی (۱۲ درصد)، بازی (۱۱ درصد)، خانواده (۶ درصد) و سایر (۳۹ درصد).

این ترندها چه معنایی برای شما دارند؟

  • بازاریابی اینفلوئنسرها به یک جریان اصلی در صنایع مختلف تبدیل شده است و شما می‌توانید برای هر موضوعی یک پایگاه دنبال کننده داشته باشید.
  • درآمد اینفلوئنسرها ممکن است به اندازه مخاطبان، میزان تعامل و نرخ همکاری برند شما بستگی داشته باشد. در سال ۲۰۲۱، Business Insider با ۲۵ اینفلوئنسر اینستاگرام تماس گرفت و دریافت که آن‌ها به ازای هر استوری بین ۱۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار درآمد دارند. البته دستمزد برخی از اینفلوئنسرها نیز ۶ رقمی است.
  • با ورود اینفلوئنسرهای بیشتر به رسانه‌های اجتماعی، این صنعت رقابتی‌تر می‌شود. برخی از مهارت‌های اساسی برای یک اینفلوئنسر عبارتند از: تسلط بر آخرین ویژگی‌های پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی؛ ایجاد رابطه با مخاطب؛ تولید محتوای موردعلاقه مردم؛ ویرایش محتوای صوتی و تصویری؛ پخش زنده؛ آموزش تخصصی در مورد یک موضوع خاص.

آموزش اینفلوئنسر شدن در ۱۱ مرحله

اینفلوئنسر شدن می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز باشد. با اینفلوئنسر شدن این فرصت را دارید که به مخاطبان خود الهام بخشید، علایق خود را به اشتراک بگذارید و درآمد ایجاد کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید:

۱- فعالیت‌های ابتدایی کسب و کار را انجام دهید

اولین قدم مهم در اینفلوئنسر شدن آن است که به چشم یک تجارت به آن نگاه کنید. با اتخاذ روش‌های تجاری، می‌توانید به طور سیستماتیک مخاطب هدف خود را جذب کرده و درآمدزایی کنید. در این مرحله چند کار وجود دارد که باید انجام دهید:

  • اهداف خود از اینفلوئنسر شدن را بیان کنید. برای مثال این هدف می‌تواند شامل دنبال کردن علاقه خود یا تحسین برندها و درآمدزایی به کمک آن‌ها باشد.
  • خلاصه‌ای از نوع برند خود بنویسید. این خلاصه می‌تواند شامل موضوع فعالیت شما، موضوعات اشتراک گذاری شده و روش‌هایی برای کسب درآمد باشد (پیوندهای وابسته، پست‌های رسانه‌های اجتماعی دارای اسپانسر و غیره).
  • هزینه‌ای که قرار است به ازای تبلیغ از برندها دریافت کنید را تعیین نمایید.
  • یک روش پرداخت مشخص کنید که ارسال فاکتور و دریافت هزینه را آسان کند.
  • یک طرح کلی از تجارت خود مشخص کنید. این طرح باید اهداف شما را بیان کند، روش فعالیت شما را به صورت خلاصه نشان دهد و به تحلیل رقبای شما بپردازد.
  • از ابزارهای تأثیرگذار مانند Canva برای طراحی گرافیکی ساده یا Linktree برای جمع‌آوری پیوند استفاده کنید.

۲- جایگاه خود را شناسایی کنید

بازار ویژه بخش خاصی است که یک اینفلوئنسر می‌تواند به صورت آنلاین به بازار عرضه کند. جایگاه شما می‌تواند بر اساس دسته‌بندی محتوای اشتراک گذاری شده در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات جمعیتی (سن، مکان، درآمد، و غیره) و روان‌شناختی (ارزش‌ها، باورها، علایق و غیره) مخاطبان هدف شما، تعیین شود.

برای وضوح بخشیدن به جایگاه خود باید در مورد علایق و محتوایی که از تولید آن لذت بیشتری می‌برید، اینفلوئنسرهای موفقی که آن‌ها را دنبال می‌کنید، کاربران رسانه‌های اجتماعی که اینفلوئنسرهای محبوب را دنبال می‌کنند، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و محصولاتی که دوست دارید تبلیغ کنید، فکر کنید.

ممکن است برای الهام گرفتن در مورد صنایع، دسته‌بندی محتوا و هشتگ‌ها در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی تحقیق کنید. به عنوان مثال، صفحه جستجوی اینستاگرام ممکن است دسته‌بندی‌های محتوایی را به شما پیشنهاد دهد. نمونه‌ای از  این دسته‌بندی‌ها شامل باغبانی در فضای داخلی، عکاسی از حیوانات و ورزش‌های دانشگاهی است که می‌توانید آن‌ها را محدود کنید یا تغییر دهید.

۳- مخاطب خود را بشناسید

هنگامی که جایگاه خود را شناسایی کردید، می‌توانید تحقیقاتی برای درک مخاطبان خود انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید یک ارتباط پایدار با مخاطبان خود ایجاد کنید و محتوای ارزشمندی را منتشر کنید که با علایق و اهداف آنها سازگار است. در شبکه‌های اجتماعی بگردید تا متوجه موارد زیر شوید:

  • محتوایی که مخاطب شما بیشتر به آن علاقه دارد
  • نظراتی که مخاطبان شما در مورد محتوای اینفلوئنسرهای دیگر رسانه‌های اجتماعی ثبت می‌کنند
  • سوالات و چالش‌هایی که با آن روبرو هستند

۴- برند اینفلوئنسر خود را ایجاد کنید

به برند اینفلوئنسر خود مانند یک برند شخصی فکر کنید. یک نمایش منسجم از شخصیت، ارزش‌ها و علایق و اقتدار شما در یک موضوع خاص که می‌توانید از آن برای کشف پتانسیل کسب‌وکارتان استفاده کنید. کمی وقت بگذارید تا تأثیری را که می‌خواهید بر روی مخاطبان آنلاین بگذارید و به چه چیزی می‌خواهید معروف شوید، روشن کنید. شما می توانید از  روش‌های زیبایی‌شناسی مانند رنگ‌ها و فونت‌های زیبا برای تأثیرگذاری برند خود استفاده کنید.

۵- استراتژی محتوای خود را روشن کنید

بخش بزرگی از برند اینفلوئنسر شما، محتوایی است که در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. فهرستی از  محتوای خود تهیه کنید که جنبه‌های مختلف کار شما را بررسی می‌کند.

ممکن است که یک تقویم برای تولید محتوا ایجاد کنید که تعداد و ساختار پست‌های شما را تعیین می‌کند. پست‌های دوشنبه می‌توانند نگاهی اجمالی به روال صبحگاهی شما داشته باشند. چهارشنبه‌ها را می‌توان برای پخش زنده و جمعه‌ها را برای آموزش اختصاص داد.

۶- حضور آنلاین خود را بهینه‌سازی کنید

قبل از اینکه برند اینفلوئنسر خود را به طور رسمی راه‌اندازی و تولید محتوا کنید، زمانی را برای بهینه‌سازی حضور آنلاین خود اختصاص دهید تا بتوانید ارزش ویژه‌ای برای برند خود ایجاد کنید. حضور آنلاین می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد حساب جدید در رسانه‌های اجتماعی برای برند اینفلوئنسری خود یا تبدیل حساب موجود به حساب اینفلوئنسری (برای انتخاب کانال‌های خود به مرحله ۷ مراجعه کنید.)
  • ایجاد وب‌سایتی که دنبال کنندگان و برندهای رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و خواندن مقالات وبلاگ یا سایر محتوای طولانی‌تر از آن بازدید کنند
  • راه‌اندازی یک سیستم بازاریابی ایمیلی برای برند اینفلوئنسری خود

آیا می‌دانستید؟ برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهند نوع حساب خود را تغییر دهید و قابلیت‌های مختلفی مانند اجرای تبلیغات پولی یا کسب درآمد از محتوا را فعال کنید. برای مثال اینستاگرام سه نوع اکانت شخصی، تجاری و سازنده ارائه می‌دهد.

۷- کانال‌های خود را انتخاب کنید

در کنار بهینه‌سازی حضور آنلاین خود، باید پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های بازاریابی را انتخاب کنید تا از طریق آن مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهید. انتخابی بودن  کانال‌ها دو مزیت اصلی دارد. شما می‌توانید تمرکز خود را روی یک یا دو کانال قرار دهید تا بر آن‌ها تسلط کامل پیدا کنید. در ادامه می‌توانید پلتفرم یا کانالی را انتخاب کتید که بهترین کارایی را برای محتوای شما دارد. در ادامه به بررسی تفاوت‌های کلی بیت پلتفرم‌ها می‌پردازیم:

  • اینفلوئنسرهای یوتیوب عملکرد خوبی در تبلیغ محصولاتی دارند که برای استفاده به توضیح یا آموزش ویدیویی نیازمند هستند.
  • اینفلوئنسرهای تیک تاک در حوزه‌هایی مانند سرگرمی، رقص، شوخی، تناسب اندام و سبک زندگی عملکرد خوبی دارند. این اینفلوئنسرها معمولاً موردعلاقه نسل زد هستند.
  • اینفلوئنسرهای اینستاگرام زمانی عملکرد خوبی دارند که از تصاویر برای تولید محتوا استفاده کنند. دسته‌بندی‌هایی مانند مد، زیبایی، غذا، مسافرت و تناسب اندام در اینستاگرام محبوبیت زیادی دارد.

۸- محتوای جدید را به صورت منظم پست کنید

هنگامی که حضور آنلاین خود را تنظیم نموده و کانال‌ها و پلتفرم‌های موردنظر خود را انتخاب کردید، وقت آن است که پست کردن محتوا را شروع کنید. توجه داشته باشید که نتیجه گرفتن ممکن است زمان‌بر باشد؛ ثبات کلید موفقیت شما است.

۹- با مخاطبان ارتباط برقرار کنید

همزمان با انتشار محتوای منظم در رسانه های اجتماعی، با مخاطبان ارتباط برقرار کنید تا طرفداران خود را افزایش دهید. در ادامه چند روش تعاملی را به شما معرفی می کنیم:

  • مطالب منتشر شده توسط دوستان و همکاران خود را لایک کنید و برای آن ها کامنت بگذارید.
  • به نظرات پست های خود پاسخ دهید.
  • گفتگوها را در رسانه های اجتماعی با پرسیدن سوالاتی از مخاطبان در مورد علایق و نظرات آنها شروع کنید.
  • به دنبال کنندگان خود پیام بدهید تا از آن ها بپرسید چه نوع محتوایی دوست دارند.

۱۰- با برندهای دیگر همکاری کنید

هنگامی که کاربران رسانه‌های اجتماعی به محتوای شما جذب می‌شوند و حساب شمارا دنبال می‌کنند، برندهای زیادی برای همکاری با شما تماس می‌گیرند. البته شما می‌توانید این برندها را به صورت مستقیم نیز معرفی کنید.

در ابتدا کارهای زیر را انجام دهید تا بتوانید درآمد مناسبی کسب کنید و با برندهای مختلف در جهت توسعه اهداف خود همکاری نمایید.

  • فهرستی از برندهایی که به همکاری با آن‌ها علاقه دارید، تهیه کنید.
  • نحوه همکاری خود با آن‌ها و نحوه کسب درآمد را مشخص کنید. شما می‌توانید برای آن‌ها بازاریابی انجام دهید یا پست‌هایی در جهت حمایت از آن‌ها به اشتراک بگذارید.
  • محتوای موردنظر خود برای تبلیغ محصولات و خدمات مختلف را آماده کنید تا بتوانید به برندها نشان دهید.
  • یک الگو برای معرفی مستقیم این برندها پیش‌نویس کنید.
  • یک پروفایل اینفلوئنسر در سایت هایی مانند Influence.co و Intellifluence ایجاد کنید تا بتوانید تعامل خود با برندهای مختلف را افزایش دهید.

۱۱- مهارت‌ها و استراتژی‌های خود را اصلاح کنید

هنگامی که لیست فالوورها و همکاران شما افزایش می‌یابد، باید با تعهد بیشتری در زمینه کاری خود فعالیت کنید تا بتوانید موفقیت خود را حفظ نمایید:

  • به طور دوره‌ای زمانی را برای تحقیق در مورد ابزارها و تکنیک‌های تأثیرگذار جدید، آخرین ویژگی‌های پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و نحوه رفتار مخاطبان در فضای آنلاین اختصاص دهید.
  • توجه داشته باشید که چه محتوایی بیشترین بازخورد را از سوی مخاطبان شما دریافت می‌کند و تلاش کنید در همان زمینه فعالیت کنید.
  • با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به دنبال درک دقیق‌تر علایق، اهداف و چالش‌های آن‌ها باشید.

توجه داشته باشید: هنگامی که اینفلوئنسر می‌شوید، می‌توانید ضمن به اشتراک گذاشتن علایق خود با مخاطبان، پاداش و درآمد خوبی نیز به دست آورید. برای بازاریابی موفقیت‌آمیز به صورت آنلاین، باید مجموعه گسترده‌ای از مهارت‌ها را کسب کنید و با برند خود به عنوان یک تجارت رفتار کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید