منع کودکان زیر ۱۴ سال از شبکه‌های اجتماعی در آمریکا - تکفارس 
منع کودکان زیر ۱۴ سال از شبکه‌های اجتماعی در آمریکا - تکفارس 
منع کودکان زیر ۱۴ سال از شبکه‌های اجتماعی در آمریکا - تکفارس 

منع کودکان زیر ۱۴ سال از شبکه‌های اجتماعی در آمریکا

فرزاد اسرافیلی
۹ فروردین ۱۴۰۳ - 13:49
منع کودکان زیر 14 سال از شبکه‌های اجتماعی

سیاستمداران آمریکایی با تصویب لایحه‌ای کودکان زیر ۱۴ سال را از داشتن حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی منع کردند.

سیاستمداران آمریکایی این هفته در جدیدترین اقدام خود با تصویب لایحه‌ای در صدد منع کودکان زیر ۱۴ سال از داشتن حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی هستند. هدف از این لایحه به گفته خود نجات جان کودکان می‌باشد. این لایحه به امضای فرماندار ران دیسانتیس رسید.

این لایحه که House Bill 3 نامیده می‌شود، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا حساب‌های متعلق به افراد زیر ۱۴ سال را در سایت‌هایی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک ممنوع کنند. کودکان بزرگتر از ۱۴ سال نیز برای فعالیت در این پلتفرم‌ها نیاز به اجازه والدین خود دارند.

دیسانتیس نسخه قبلی این لایحه را که کاربران زیر ۱۶ سال را هدف قرار داده بود وتو کرد. لایحه وتو شده کودکان زیر ۱۶ سال را بدون توجه به رضایت والدین از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی منع می‌کرد.

قانونگذاران و دیسانتیس طی توافقی توانستند قانونی را تصویب کنند، که بر اساس آن کودکان زیر ۱۴ سال هدف قرار گیرند. این لایحه تا حدی مانع از افتتاح حساب کودکان زیر ۱۴ سال می‌شود. در مورد افراد ۱۴ و ۱۵ ساله نیز والدین می‌توانند رضایت خود را برای داشتن حساب کاربری اعلام کنند.

دیسانتیس در این باره گفت:

به کودکان کم سن و سال اطراف خود نگاه کنید تا متوجه خطراتی که پیش روی آن‌هاست شوید. متأسفانه، شکارچیان در کمین آن‌ها هستند. قبلاً هم شاهد این مسئله بودیم، خب اگر این کودکان بدون نظارت راحت در آنجا حضور داشته باشند، شاید یکی از شکارچیان به آن‌ها حمله ور شود. اکنون، با حضور رسانه‌های اجتماعی، ممکن است یک بچه در خانه داشته باشید، و در ظاهرا همه چیز امن به نظر برسد، اما سپس شکارچیان می‌توانند همانجا وارد خانه شما شود. شاید فکر کنید همه چیز را درست انجام داده باشید، اما آنها می‌دانند که چگونه این پلتفرم‌های مختلف را دستکاری کنند.

در این لایحه اسمی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند برده نشده است و تنها به پلتفرم‌های دارای الگوریتم، یا ویژگی اعتیادآور و یا پلتفرمی که به کاربران اجازه می‌دهد فعالیت‌های سایر کاربران را مشاهده کرد اشاره کرده است.

همچنین طبق این لایحه، به منظور جلوگیری از دسترسی افراد زیر ۱۸ سال به سایت‌های غیراخلاقی، کاربران باید احراز سنی شوند. این قانون از اول ژانویه اجرایی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید