گزارش: آمریکایی ها علاقه کمتری به نظارت دولت روی شرکت های بزرگ فناوری دارند - تکفارس 
گزارش: آمریکایی ها علاقه کمتری به نظارت دولت روی شرکت های بزرگ فناوری دارند - تکفارس 

گزارش: آمریکایی ها علاقه کمتری به نظارت دولت روی شرکت های بزرگ فناوری دارند

افشین نوری
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:08
اینستاگرام

ظاهرا آمریکایی‌ها علاقه زیادی به اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه شرکت‌های فناوری از سوی دولت ندارند.

طبق گزارش موسسه Pew، سال گذشته بیش از ۵۶ درصد آمریکایی‌ها خواستار نظارت بر شرکت‌های بزرگ فناوری بودند. اما حالا فقط ۴۴ درصد خواستار چنین کاری از سوی دولت هستند. همچنین تعداد افرادی که خواستار محدودیت‌های کمتر هستند در طول یکسال گذشته از ۹ به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

البته این آمار به معنای افزایش اعتماد کاربران به شرکت‌های بزرگ نیست بلکه اکثر آن‌ها همچنان فکر می‌کنند که شرکت‌های مثل توییتر و فیس بوک محتواهای سیاسی را سانسور می‌کنند. حدود ۷۷ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که شبکه‌های اجتماعی به این روش عمل می‌کنند.

طبق این نظرسنجی، ۹۲ درصد جمهوری خواهان معتقدند که سانسور اتفاق می‌افتد و فقط ۶۶ درصد دمکرات‌ها چنین نظری دارند. ضمنا در طول یکسال گذشته این عقیده شکل گرفته است که شبکه‌های اجتماعی علیه تفکرات محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند. این در حالیست که طبق یک گزارش، احتمال وایرال شدن تفکرات محافظه‌کارانه در شبکه‌های اجتماعی بسیار بالاست. همچنین طبق گزارش دیگری، الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی بیشتر در جهت تشدید افکار راست‌گرایانه عمل می‌کنند.

در هر حال به نظر می‌رسد دیدگاه مردم نسبت به شبکه‌های اجتماعی در طول یکسال گذشته تغییرات مهمی کرده است و باید ببینیم که امسال این روند چگونه پیش خواهد رفت.

منبغ: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.