کلاهبرداران اینترنتی در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۷۷۰ میلیون دلار را از کاربران سرقت کردند - تکفارس
کلاهبرداران اینترنتی در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۷۷۰ میلیون دلار را از کاربران سرقت کردند - تکفارس
کلاهبرداران اینترنتی در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۷۷۰ میلیون دلار را از کاربران سرقت کردند - تکفارس

کلاهبرداران اینترنتی در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۷۷۰ میلیون دلار را از کاربران سرقت کردند

مهدی حلوائی
۸ بهمن ۱۴۰۰ - 18:15
کلاهبرداران اینترنتی

بر اساس گزارش جدید کمیسیون فدرال تجارت (FTC)، تعداد کاربرانی که در سال گذشته‌ی میلادی در وب‌سایت‌هایی مانند فیسبوک و توییتر مورد سرقت قرار گرفتند به رکورد ۹۵۰۰۰ نفر رسیده و مجموع مبلغ سرقت‌شده در فضای مجازی برابر با ۷۷۰ میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، ۲۵ درصد از تمام کلاه‌برداری‌های سال ۲۰۲۱ مربوط به پلتفرم‌های فضای مجازی بوده و به‌طور کلی این نوع از کلاه‌برداری‌ها حدود ۱۸ برابر بیشتر از سال ۲۰۱۷ بوده است. کلاه‌برداران اینترنتی فعالیت گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی دارند و این وب‌سایت‌ها فرصت‌های بی‌شماری را برای سرقت از کاربران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. کلاه‌برداران معمولاً از اطلاعات شخصی کاربران که در بخش پروفایل آن‌ها به‌صورت عمومی نمایش داده می‌شود، استفاده کرده و تبلیغاتی را بر اساس این اطلاعات برای آن‌ها ارسال می‌کنند.

کلاهبردارای اینترنتی

از مجموع ۷۷۰ میلیون دلار سرقت‌شده، ۳۷ درصد مربوط به تبلیغات مربوط به سرمایه‌گذاری بوده است و بسیاری از افراد فریب فروش توکن‌های غیر معاوضه (NFT) و رمزارزها را خورده‌اند. کلاه‌برداری‌های عاشقانه نیز با ۲۴ درصد در رتبه‌ی بعدی قرار دارد. بسیاری از قربانیان این نوع از کلاه‌برداری‌های اینترنتی از گزارش آن‌ها خودداری می‌کنند. با این وجود، سودآورترین نوع کلاه‌برداری اینترنتی در سال ۲۰۲۱ مربوط به خریدهای اینترنتی بوده است (۴۵ درصد). این نوع از کلاه‌برداری‌ها شامل تبلیغاتی برای وب‌سایت‌های غیروافعی می‌شود که قربانیان در آن‌ها به خرید محصولات می‌پردازند.

کلاهبردارای اینترنتی

به‌گفته‌ی کمیسیون فدرال تجارت، محدودکردن اطلاعات شخصی، عدم ورود به وب‌سایت‌های معرفی‌شده در تبلیغات مشکوک و بررسی نظرات کاربران در خصوص فروشگاه‌های آنلاین پیش از خرید از آن‌ها بهترین راه برای پیشگیری از به‌سرقت‌رفتن اطلاعات و اموال کاربران است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید