آمار جالب کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۳ - تکفارس 
آمار جالب کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۳ - تکفارس 
آمار جالب کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۳ - تکفارس 

آمار جالب کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۳

افشین نوری
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 17:53
آمار کاربران اینترنت در سال 2023

موسسه تحقیقاتی Domo، هر سال گزارشی تحت عنوان «Data Never Sleeps» منتشر می‌کند که در آن به تجزیه و تحلیل کاربران اینترنت می‌پردازد، حالا این گروه آمار سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، تعداد کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۳ برابر با ۵.۲ میلیارد نفر  بوده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ با تعداد ۴.۵ میلیارد نفر کاربر، افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

مورد دیگری که این گزارش اشاره شده، ارسال ۲۴۱ میلیون ایمیل در هر دقیقه است که در مقایسه با سال گذشته که ۲۳۱.۴ میلیون ایمیل در دقیقه بود افزایش یافته است. همچنین ۶.۳ میلیون جستجو در هر دقیقه در گوگل انجام شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۶.۷ درصد افزایش داشته است. در مجموع، کاربران جهان ۲۵.۱ میلیون ساعت در سال ۲۰۲۳ آنلاین بوده‌اند.

در بخش شبکه‌های اجتماعی، کاربران  ایکس (توییتر سابق) امسال ۳۶۰ هزار پست در هر دقیقه منتشر کرده‌اند و کاربران  لینکدین  در هر دقیقه ۶۰۶۰ رزومه ثبت کرده‌اند. همچنین کاربران اینستاگرام در هر دقیقه ۶۹۴ هزار ریلز منتشر کرده‌اند و کاربران  توییچ  ۴۸ هزار ساعت محتوا در هر دقیقه تماشا کرده‌اند. همچنین کاربران فیس‌بوک در هر دقیقه ۴ میلیون پست لایک کرده‌اند و کاربران واتساپ ۴۱.۶ میلیون پیام در هر دقیقه ارسال کرده‌اند.

فناوری هوش مصنوعی نیز در سال ۲۰۲۳ با اقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد و طبق گزارش امروز کاربران ChatGPT در هر دقیقه ۶۹۴۴ دستور برای آن ارسال کرده‌اند که چیزی حدود ۳.۶ میلیارد دستور در سال می‌شود.

سرویس‌های خرید‌ آنلاین و پرداخت نیز در سال ۲۰۲۳ آمار جالبی ثبت کرده‌اند. برای مثال، مشتریان  آمازون  در هر دقیقه ۴۵۵ هزار دلار صرف خرید کالا از این شرکت خرده‌فروشی کرده‌اند. محبوبیت سرویس پرداخت Venmo نیز افزایش یافته و کاربران در هر دقیقه ۴۶۳ هزار دلار در آن پرداخت کرده‌اند.

نظر شما درباره آمار کاربران اینترنت در سال ۲۰۲۳ چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید