گشت و گذار ما در شبکه های اجتماعی چقدر باعث آلودگی هوا می شود؟ همین الان محاسبه کنید - تکفارس 
گشت و گذار ما در شبکه های اجتماعی چقدر باعث آلودگی هوا می شود؟ همین الان محاسبه کنید - تکفارس 
گشت و گذار ما در شبکه های اجتماعی چقدر باعث آلودگی هوا می شود؟ همین الان محاسبه کنید - تکفارس 

گشت و گذار ما در شبکه های اجتماعی چقدر باعث آلودگی هوا می شود؟ همین الان محاسبه کنید

افشین نوری
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - 08:03
شبکه اجتماعی

انتشار گازهای گلخانه‌ای امروزه یکی از مشکلات اصلی دنیای ماست و حتی فعالیت‌های روزانه ما انسان‌ها نیز در این موضوع دخیل است. در حال حاضر با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌توان میزان نقش هر یک از ما در انتشار این نوع گازهای مضر را محاسبه کرد، اما به‌تازگی یک اپلیکیشن جدید معرفی شده که می‌تواند میزان گاز کربن منتشر شده از طریق گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی را محاسبه و نشان می‌دهد.

این اپلیکیشن را یک وب‌سایت بریتانیایی ارائه کرده است و فقط کافی است برای محاسبه میزان گاز کربن منتشر شده از طریق شبکه‌های اجتماعی، تعداد دقایقی را که هر روز در این شبکه‌های اجتماعی سر می‌کنید وارد کنید. با کلیک کردن روی دکمه Calculate میزان گاز کربنی را که توسط شما از طریق هر کدام از شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود محاسبه خواهد شد. این اپلیکیشن واقعا می‌تواند دید بهتری درباره نقش هر کدام از ما در آلوده کردن هوا به ما بدهد.

مطالب مرتبط:

وب‌سایت بریتانیایی گفته است که میانگین گاز کربن منتشرشده توسط هر شبکه اجتماعی در هر دقیقه را با یک گوشی گلکسی S7 اندازه‌‌گیری کرده است و از داده‌های موسسه Greenspector نیز در این زمینه بهره برده است. محاسبات این وب‌سایت بسیار ساده است و این کار را صرفا با ضرب کردن تعداد دقایق سپری‌شده در شبکه‌های اجتماعی در مقدار میانگین فوق انجام می‌دهد. برای محاسبه میانگین سالانه نیز می‌توانید عدد بدست آمده را در ۳۶۵ روز ضرب کنید.

در بخشی از این وب‌سایت شما همچنین می‌توانید ببینید کدامیک از شبکه‌های اجتماعی کمترین گاز گلخانه‌ای را در عمل وارد جو زمین می‌کند. ظاهرا سه شبکه اجتماعی تیک تاک، ردیت و پینترست بیشترین میزان گاز کربن را منتشر می‌کنند که یسیار قابل‌تامل است.

نظر شما درباره ابتکار وب‌سایت بریتانیایی چیست؟ اگر مقدار گاز کربن منتشرشده توسط خودتان را در این وب‌سایت محاسبه کرده‌اید حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید