بررسی عوامل انتخاب ردیت به عنوان بهترین شبکه اجتماعی موجود
بررسی عوامل انتخاب ردیت به عنوان بهترین شبکه اجتماعی موجود

چرا ردیت یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است؟

مهدی تنهائی
۹ آبان ۱۴۰۰ - 18:00
چرا ردیت یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است؟

امکان ناشناس بودن در ردیت (Reddit) در کنار همه‌ کاره بودن آن، موجب متمایز شدن این شبکه اجتماعی شده است.

پیش از بیان جزئیات، بیایید به بیان یک نکته مهم بپردازیم. صرف نظر از آنچه ممکن است مردم فکر کنند، ردیت در اصل یک شبکه اجتماعی است و تمام ویژگی‌های شبکه اجتماعی را در خود دارد. چرا که امکان برقراری ارتباط با دوستان و افراد غریبه، اشتراک ایده‌ها، نظرات، همینطور اشتراک عکس و ویدئو در آن وجود دارد. این موارد، کم و پیش بر اساس فرهنگ لغت کمبریج (Cambridge)، تعریف یک شبکه اجتماعی است.

ردیت

مطالب مرتبط

بررسی جزئیات

بزرگ‌ترین علت انتخاب ردیت به عنوان برترین شبکه اجتماعی این است که به اندازه شبکه‌هایی مانند فیس‌ بوک و اینستاگرام سطحی نیست. با ایجاد بستری برای یادگیری مواردی که به آن‌ها اهمیت می‌دهم، به زندگی من ارزش‌های واقعی اضافه می‌کند.

از ردیت برای صحبت با مردم درباره سهام، بحث در مورد آخرین اخبار تکنولوژی، حتی اشتراک ایده‌ها و نظرات در مورد نحوه تهیه بهترین پیتزا استفاده می‌کنم. برای هر چیز یک ساب ردیت وجود دارد، بنابراین هرکس می‌تواند با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کند.

ردیت علاوه بر یادگیری، منبع بسیار مناسبی برای سرگرمی است. از تعداد بسیار زیادی میم‌، جوک‌، ویدئو و موضوعات خنده‌‌دار دیگری برخوردار است که می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی سرگرم کند. من عاشق ساب ردیت‌هایی مانند r/unexpected و r/puns هستم. زیرا آن‌ها غالبا دارای موضوعات این چنینی‌اند.

ردیت

سیستم رای دهی ردیت

سیستم رای دهی ردیت، به مراتب برتر از سیستم مشابه مورد استفاده در فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی است. به جای اینکه تنها یک پست را لایک کنید، می‌توانید به آن رای منفی بدهید. حتی می‌توانید به پست‌هایی که متمایز است، جایزه اهدا کنید. ترکیب این موارد کار را در پیدا کردن پست‌های محبوب و مفیدترین نظرات از بین هزاران نظری که به ثبت رسیده است، آسان‌تر می‌کند.

ناشناس بودن در ردیت

بسیاری از کاربران از نام‌های واقعی خود در فیس بوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، درحالی که ردیت به شما این امکان را می‌دهد تا پشت نام کاربری خود مخفی شوید.

این ویژگی منجر به تولید محتوای معتبرتری می‌شود، زیرا مردم احساس نمی‌کنند باید تظاهر کنند یا دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. در این شرایط صادقانه‌تر صحبت می‌کنند و تمایل بیشتری به بیان روایت‌های شخصی زندگی خود پیدا می‌کنند.

ردیت، نقطه مقابل اینستاگرام با تصاویر بی عیب و نقص آن است، چرا که به شما نشان می‌دهد زندگی تماما سرشار از شادی نیست. بسیاری از محتوای آن واقعی، بی‌آلایش و حتی گاهای افسرده کننده است.

معایت و مزایا

احتمالاً فکر می‌کنید بزرگ‌ترین مشکل ناشناس بودن افراد در ردیت این است که مجبور هستند با ترول‌ها و نظرات منفی زیادی روبه‌رو شوید. اعتراف می‌کنم تعداد زیادی از افراد در سایت و برخی ساب ردیت‌ها هستند که با سوءاستفاده از قابلیت ناشناس بودن به انتشار مطالب منفی حاوی نفرت می‌پردازند اما میزان گسترش آن در کل شبکه، نسبت به فیس بوک کمتر است. ردیت نیز سهم خود را در بحث و مجادله دارد اما در بسیاری از موارد مفید و مثمر ثمر واقع شده است.

ردیت

ردیت، یک مشوق در زندگی

همیشه نگاه من به ردیت به عنوان یک گروه پشتیبانی گسترده بوده است. گروهی که افراد آن در بسیاری از موارد مشوق یکدیگر در زندگی بوده‌اند. چه در زمنیه‌ی مشکلات خانوادگی، چه دغدغه‌های کاری یا مشکلات ساده‌تر همواره می‌توانید برای مشاوره و بالا بردن روحیه خود روی ردیت حساب کنید.

شبکه اجتماعی همه‌ جانبه

علاوه بر موارد ذکر شده، ردیت دارای قابلیت انجام اکثر مواردی است که روی سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان انجام داد. می‌توانید مانند اینستاگرام تصاویر خود را به اشتراک بگذارید، مانند توییتر افکارتان را بیان کنید و مانند فیس بوک با دوستان خود در ارتباط باشید. هرچند نحوه عملکرد و دسترسی به این موارد در شبکه‌های اجتماعی گوناگون، متفاوت است.

فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی مزایای خود را دارند و در برخی موارد امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند. با این حال، به طور کلی و از دید این مقاله، در دنیای رسانه‌های اجتماعی ردیت به عنوان گزینه برتر انتخاب می‌شود.

موارد ذکر شده نظرات من بود. شما نیز نظر خود را ثبت کنید و در صورتی که موافق یا مخالف مطالب ذکر شده هستید، در قسمت نظرات اعلام کنید. سعی می‌شود تا جای ممکن به تمامی نظرات پاسخ داده شود.

آیا ردیت از امنیت لازم برخوردار است؟

ردیت مانند سایر سایت‌های اینترنتی، از امنیت خوبی برخوردار است. این شبکه اجتماعی مانند دیگر انجمن‌های آنلاین در سال‌های اخیر با مشکلاتی روبه‌رو شده است. با این وجود، آن‌ها طی دو سال گذشته روش‌های جدیدی برای تسریع روند شناسایی و مسدود سازی حساب‌های مخرب به کار برده‌اند.

تعداد کاربران ردیت چقدر است؟

ردیت به صورت ماهانه با بیش از ۴۳۰ میلیون کاربر و بالای صد هزار انجمن فعال، در رتبه بندی محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.