کاربران ردیت ایده های جذابی برای نسخه نهایی ویندوز ۱۱ دارند - تکفارس 
کاربران ردیت ایده های جذابی برای نسخه نهایی ویندوز ۱۱ دارند - تکفارس 

کاربران ردیت ایده های جذابی برای نسخه نهایی ویندوز ۱۱ دارند

مهدی ملکی
۱۴ تیر ۱۴۰۰ - 09:51
کاربران ردیت ایده های جذابی برای نسخه نهایی ویندوز ۱۱ دارند - تکفارس 

ویندوز ۱۱ مدتی پیش به صورت رسمی معرفی شد و از آن زمان تاکنون همواره در صدر اخبار قرار دارد. با این حال فرایند توسعه این سیستم عامل هنوز به اتمام نرسیده است و کاربرانی که به پیش‌نمایش آن دست یافته‌اند، می‌توانند با بازخوردهایش تغییرات بنیادینی را منجر شوند.

حال به تازگی روی صفحه ردیت ویندوز ۱۱، کاربران چند ایده قابل توجه درباره تغییرات ضروری را منتشر کردند که می‌توانند مزایای گسترده‌ای را در تجربه کاربری لحاظ کنند. ما به اختصار چند عدد از این ویژگی‌ها را بازگو خواهیم کرد.

ویژگی‌های پیشنهادی کاربران برای قرارگیری در ویندوز ۱۱

‍۱. کاربران پیشنهاد داده‌اند که لیست دستگاه‌های بلوتوث نیز همانند قسمت وای فای در اکشن سنتر (Action Center) نمایش داده شود.

شما اکنون در ویندوز ۱۱ می‌توانید بدون ترک این قسمت به انتخاب شبکه‌های وای فای بپردازید. بنابراین اضافه شدن چنین ویژگی به گزینه بلوتوث می‌تواند مزایای مشابهی را به همراه داشته باشد. به این ترتیب محصولاتی مانند هدفون‌های بلوتوث و غیره در مدت زمان کمتری قادر به پیکربندی هستند.

ویندوز ۱۱

۲. کاربر دیگری پیشنهاد داده است که میانبر ابزار Snipping در اکشن سنتر قرار گیرد. می‌توان تصویر فرضی این ایده را در زیر مشاهده کرد.

ویندوز ۱۱

۳. نهایتاً یکی دیگر از کاربران پیشنهاد داده که پاپ آپ Notification Area نیز در عوض طراحی سنتی، به گوشه‌های گرد مجهز شود. ظاهراً این قسمت از جمله مواردی است که مایکروسافت طراحی آن را فراموش کرده است،‌ چرا که دقیقاً شبیه چیزی به نظر می‌رسد که پیش‌تر در سیستم عامل سال ۲۰۱۶ این شرکت دیده بودیم.

ویندوز ۱۱

به نظر می‌رسد که مایکروسافت پیشنهادات و انتقادات کاربران فعال در انجمن ردیت را دنبال می‌کند. بنابراین می‌توان امیدوار بود که این ایده‌ها هر چه بیشتر به بهینه ساختن نسخه نهایی ویندوز ۱۱ کمک کند.

شما اگر مایل به نصب ویندوز ۱۱ هستید، می‌توانید از راهنمای تکفارس در این‌باره استفاده کنید که لینک آن در ادامه موجود است. با این حال باید توجه داشته باشید مایکروسافت چند سال است که تلاش می‌کند کاربران را مجبور به استفاده از اکانت این شرکت هنگام نصب ویندوز بکند. این شرکت قبلاً‌ به‌خاطر استفاده از الگوهای تاریک برای مخفی کردن امکان نصب ویندوز از طریق یک اکانت لوکال متهم شده بود.

مطالب مرتبط:

حالا وب‌سایت PCWorld گزارش داده است که کاربران نسخه خانگی ویندوز ۱۱ اصلاً اجازه نصب این سیستم عامل را بدون استفاده از اکانت مایکروسافت نخواهند داشت. البته یک منبع نزدیک به مایکروسافت گفته است که تنها راه برای استفاده نکردن از اکانت مایکروسافت برای نصب ویندوز ۱۱ استفاده از نسخه پرو آن است.

به گفته این منبع، کاربرانی که دارای کامیپوتری با سیستم عامل ویندوز ۱۱ پرو هستند از همان ابتدای شروع فرایند نصب، حق انتخاب بین اکانت مایکروسافت و اکانت لوکال را خواهند داشت، اما به محض ایجاد یک اکانت لوکال، مایکروسافت شروع به جمع آوری داده‌های هویتی کاربر و آی‌دی دستگاه‌ او خواهد کرد.

از دیگر اخبار مربوط به این سیستم عامل می‌توان به خلاقیت کاربران در اجرای آن‌ها روی گوشی‌های هوشمند اشاره کرد.“Renegade” نام پروژه‌ای است که توسط توسعه‌دهنده‌ای به نام ژیلین وو رهبری شده و هدف آن، اجرای ویندوز ۱۱ بر روی پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۴۵ و ۸۵۵ می‌باشد. در حال حاضر این تیم به موفقیت نسبی دست پیدا کرده چرا که برخی از ویژگی‌های ویندوز ۱۱ در دو گوشی مذکور اجرا نشده است.

با این حال، دستاورد این تیم بسیار چشم‌گیر و شگفت‌انگیز است. خوشبختانه ویندوز ۱۱ به‌طور بومی از اپلیکیشن‌های اندروید پشتیبانی می‌کند و از این نظر می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی باشد. جزئیات مربوط به این خبر نیز از طریق بخش «مطالب مرتبط»‌ قابل مشاهده است. نظر شما درباره ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا شما موفق به نصب این سیستم عامل شده‌اید؟

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید